Spatial accessibility of public transport stops
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F10%3A86080219" target="_blank" >RIV/61989100:27350/10:86080219 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Prostorová dostupnost zastávek veřejné linkové dopravy
Original language description
Podíl využití individuální dopravy kontinuálně v podmínkách České republiky roste, ale cestování veřejnou hromadnou dopravou je stále velmi důležitý dopravní mód. Dostupnost dopravní sítě je považován za významný limitující faktor při využívání tohoto způsobu dopravy. Tento článek popisuje situaci v dostupnosti zastávek ve třech krajích České republiky. Mezi tyto kraje patří Ústecký kraj, Moravskoslezský kraj a kraj Vysočina. Dostupnost zastávek je hodnocena nad uliční sítí a to ze dvou pohledů. Tím prvním je konstrukce regionů obslužnosti okolo jednotlivých zastávek a to podle jejich typu dopravy (vlak, autobus), což může pomoci při lokalizování oblastí s nedostatečně hustou sítí zastávek. Tato situace bude porovnána s regiony obslužnosti, které jsouzkonstruovány pouze nad tzv. aktivními zastávkami, které mají významnou úlohu pro regionální dopravní obslužnost. Druhým krokem zkoumání je dostupnost zastávek z budov v krajích a to podle typu využití jednotlivých budov. Bude tak porovná
Czech name
Prostorová dostupnost zastávek veřejné linkové dopravy
Czech description
Podíl využití individuální dopravy kontinuálně v podmínkách České republiky roste, ale cestování veřejnou hromadnou dopravou je stále velmi důležitý dopravní mód. Dostupnost dopravní sítě je považován za významný limitující faktor při využívání tohoto způsobu dopravy. Tento článek popisuje situaci v dostupnosti zastávek ve třech krajích České republiky. Mezi tyto kraje patří Ústecký kraj, Moravskoslezský kraj a kraj Vysočina. Dostupnost zastávek je hodnocena nad uliční sítí a to ze dvou pohledů. Tím prvním je konstrukce regionů obslužnosti okolo jednotlivých zastávek a to podle jejich typu dopravy (vlak, autobus), což může pomoci při lokalizování oblastí s nedostatečně hustou sítí zastávek. Tato situace bude porovnána s regiony obslužnosti, které jsouzkonstruovány pouze nad tzv. aktivními zastávkami, které mají významnou úlohu pro regionální dopravní obslužnost. Druhým krokem zkoumání je dostupnost zastávek z budov v krajích a to podle typu využití jednotlivých budov. Bude tak porovná
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AP - Municipal, regional and transportation planning
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
50 let geografie na Přírodovědecké fakultě UP v Olomouci : sborník příspěvků z konference
ISBN
978-80-244-2493-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
16
Pages from-to
351-366
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Jun 11, 2009
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—