All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Determination of technological parameters for cooling of rails by mathematical modeling

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F07%3A00016271" target="_blank" >RIV/61989100:27360/07:00016271 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Determination of technological parameters for cooling of rails by mathematical modeling

  • Original language description

    The fundamental parameters of rail steel life (wear and contact failure resistance, resistance to low temperature fracture) are related with the basic strength and plasticity-related values (yield strength, tensile strength, elongation and reduction of area). These properties are affected by the pearlite microstructure parameters, including, above all, the pearlite colony size the interlamellar spacing and the volume fraction of cementite. A thermo-plastic finite-element model is applied to the problemof designing strong quench schedules for production of head-hardened pearlitic rail. Computed temperature-time histories are compared with transformation diagram of 900B rail steel, to show how the schedule of cooling must be tailored to the steel's transformation characteristic, in order to have the possibility of producing fine pearlitic microstructure in a layer near the rail head running surfaces. One of the examined properties is hardness - and its gradient across the head cross sec

  • Czech name

    Stanovení technologických parametrů ochlazování kolejnic pomocí matematického modelování

  • Czech description

    V současných podmínkách je zvyšovaní axiální síly na kolejnice realitou a proto je nezbytné se tomu u výrobce přizpůsobit. Základní parametry životnosti kolejnicové oceli (otěruvzdornost, odolnost proti kontaktním vadám a křehkým lomům za nízkých teplot)souvisí se základními pevnostními a plastickými vlastnostmi (mez kluzu, pevnost, tažnost, kontrakce). Tyto vlastnosti jsou ovlivňovány mikrostrukturními faktory perlitu, především velikost perlitické kolonie, mezilamelární vzdálenost a objemový podíl cementitu. Tyto faktory lze ovlivnit buď změnou chemického složení oceli nebo tepelným zpracováním hlavy kolejnice. Tepelně plastický model na bázi metody konečných prvků byl použit k vytvoření plánu zrychleného ochlazování při výrobě kolejnic s tepelně zpracovanou hlavou. Pomocí metody inverzní analýzy hledáme takové podmínky, které zaručí že ochlazovací křivka v nejrychleji chladnoucím bodě kolejnice těsně mine oblast bainitické transformace. Vypočtené ochlazovací křivky jsou porovnány s

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JG - Metallurgy, metal materials

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Metallurgica Slovaca

  • ISSN

    1335-1532

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    13

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    589-595

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database