Has the Price Change Impacted Consumer Loyalty?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F04%3A00009781" target="_blank" >RIV/61989100:27510/04:00009781 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Has the Price Change Impacted Consumer Loyalty?
Original language description
The paper describes the consumer behaviour on the cola market. The consumer´s reaction on the price changes was the goal of research study. Based on the eight hypothetical buying situations represented by offering the same brands of cola drinks for different prices it examines the level of loyalty. Through the reaction on price gaps among four selected brands consumers are divided into three main groups : loyal consumers, consumers who duplicate and disloyal consumers. Contribution also defines the price thresholds for switching process in the case of duplication.
Czech name
Has the Price Change Impacted Consumer Loyalty?
Czech description
Přednáška charakterizuje spotřební chování na trhu kolových nápojů. Předmětem výzkumné studie byla spotřebitelská reakce na změnu cen. Prostřednictvím osmi hypotetických nákupních situací, ve kterých byly prezentovány tytéž značky kolových nápojů při rozdílných cenách, byla zkoumána úroveň věrnosti. Na základě reakcí na ceny byly zákazníci rozděleni na věrné zákazníky, duplikované zákazníky a nevěrné zákazníky.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
ESOMAR Conference - Marketing: Where science meets practice
ISBN
92 -831-1364-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
12
Pages from-to
177-188
Publisher name
ESOMAR, Amsterdam
Place of publication
Amsterdam
Event location
Warsaw
Event date
Oct 10, 2004
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—