All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Has the Price Change Impacted Consumer Loyalty?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F04%3A00009781" target="_blank" >RIV/61989100:27510/04:00009781 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Has the Price Change Impacted Consumer Loyalty?

  • Original language description

    The paper describes the consumer behaviour on the cola market. The consumer´s reaction on the price changes was the goal of research study. Based on the eight hypothetical buying situations represented by offering the same brands of cola drinks for different prices it examines the level of loyalty. Through the reaction on price gaps among four selected brands consumers are divided into three main groups : loyal consumers, consumers who duplicate and disloyal consumers. Contribution also defines the price thresholds for switching process in the case of duplication.

  • Czech name

    Has the Price Change Impacted Consumer Loyalty?

  • Czech description

    Přednáška charakterizuje spotřební chování na trhu kolových nápojů. Předmětem výzkumné studie byla spotřebitelská reakce na změnu cen. Prostřednictvím osmi hypotetických nákupních situací, ve kterých byly prezentovány tytéž značky kolových nápojů při rozdílných cenách, byla zkoumána úroveň věrnosti. Na základě reakcí na ceny byly zákazníci rozděleni na věrné zákazníky, duplikované zákazníky a nevěrné zákazníky.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    ESOMAR Conference - Marketing: Where science meets practice

  • ISBN

    92 -831-1364-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    177-188

  • Publisher name

    ESOMAR, Amsterdam

  • Place of publication

    Amsterdam

  • Event location

    Warsaw

  • Event date

    Oct 10, 2004

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article