All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Changes and tendencies in marketing on the threshold of 21st century

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F07%3A00016967" target="_blank" >RIV/61989100:27510/07:00016967 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Changes and tendencies in marketing on the threshold of 21st century

  • Original language description

    21st century has brought fundamental changes in market evolution as well as in business management. The substance is a transition from matter economy to information economy, which will cause a completely different future. Resultant effects are subjects of speculations in firms. Some changes become already visible (outsourcing, partnering, alliances) and shift the firms from bureaucratic models towards net structures. The period of uncertainty for marketing practitioners and theoreticians comes. The paper is focused on tendencies of presumptive changes and conceivable competitive advantages, which result from these changes.

  • Czech name

    Proměny a tendence marketingu na prahu 21. století

  • Czech description

    21. století přináší zásadní změny ve vývoji trhu i v řízení firem. Postatou změn je přechod od ekonomiky hmotných statků k ekonomice informační, která přináší úplně novou budoucnost. Problém je, že se těžce odhaduje jaká vlastně bude. Výsledné efekty vefirmách jsou předmětem spekulací. Některé změny jsou však již zřetelné (outsourcing, partnering, alliance) a posouvají firmy od byrokratických modelů řízení směrem k síťovým strukturám. Všechny změny se budou samozřejmě odrážet i v činnosti marketingových oddělení. Nastává období nejistoty pro marketingové praktiky i teoretiky. Příspěvek je zaměřen na tendence předpokládaných změn a možné konkurenční výhody, které z těchto změn vycházejí.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Increasing competitiveness or Regional, national and Internationa Markets Development -New Challengs-proceedings of abstracts

  • ISBN

    978-80-248-1458-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

  • Publisher name

    VŠB-Technical University of Ostrava

  • Place of publication

    Ostrava

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article