Changes and tendencies in marketing on the threshold of 21st century
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F07%3A00016967" target="_blank" >RIV/61989100:27510/07:00016967 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Changes and tendencies in marketing on the threshold of 21st century
Original language description
21st century has brought fundamental changes in market evolution as well as in business management. The substance is a transition from matter economy to information economy, which will cause a completely different future. Resultant effects are subjects of speculations in firms. Some changes become already visible (outsourcing, partnering, alliances) and shift the firms from bureaucratic models towards net structures. The period of uncertainty for marketing practitioners and theoreticians comes. The paper is focused on tendencies of presumptive changes and conceivable competitive advantages, which result from these changes.
Czech name
Proměny a tendence marketingu na prahu 21. století
Czech description
21. století přináší zásadní změny ve vývoji trhu i v řízení firem. Postatou změn je přechod od ekonomiky hmotných statků k ekonomice informační, která přináší úplně novou budoucnost. Problém je, že se těžce odhaduje jaká vlastně bude. Výsledné efekty vefirmách jsou předmětem spekulací. Některé změny jsou však již zřetelné (outsourcing, partnering, alliance) a posouvají firmy od byrokratických modelů řízení směrem k síťovým strukturám. Všechny změny se budou samozřejmě odrážet i v činnosti marketingových oddělení. Nastává období nejistoty pro marketingové praktiky i teoretiky. Příspěvek je zaměřen na tendence předpokládaných změn a možné konkurenční výhody, které z těchto změn vycházejí.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Increasing competitiveness or Regional, national and Internationa Markets Development -New Challengs-proceedings of abstracts
ISBN
978-80-248-1458-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
13
Pages from-to
—
Publisher name
VŠB-Technical University of Ostrava
Place of publication
Ostrava
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—