Systemic Influence of Corporate Parenting on National Advantage Factors: A Czech Example
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F08%3A00018417" target="_blank" >RIV/61989100:27510/08:00018417 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Systemic Influence of Corporate Parenting on National Advantage Factors: A Czech Example
Original language description
Strategic management and its cohesion are the prerequisite to the maintenance of high performance of each company. A complicated and complex problem is concerned and it is necessary to solve it in a system way. Current approaches of strategic managementaccept strategic concepts not only as an organization?s answer to the changes in the environment, but also as a creation of different strategic factors. The article deals with the system interrelationship of two concepts ? the concept of competitive advantage of nations and the concept of corporate parenting of multi-product companies. The examples of Czech companies show that it is the corporate parenting that has become a limiting factor of its success and failure. The paper is focused partly on the characteristics of the national company assessments and partly on the influence of parents´ skills on success of enterprise with an application on that how these factors influence the evolution of some Czech companies
Czech name
Systémový vliv rodičovské společnosti na faktory národní výhody. Český příklad
Czech description
Strategické řízení a jeho provázanost je předpokladem udržení vysoké výkonnosti každého podniku. Jde tedy o složitý, komplexní problém, který je třeba řešit systémově. Současné přístupy strategického managementu akcentují strategické záměry nejen jako odpověď organizace na změny okolí, ale také jako vytváření synergie různých strategických faktorů. Příspěvek se zabývá vzájemným systémovým vlivem dvou strategických konceptů ? konceptu národní konkurenční výhody a rodičovského chování víceproduktových společností. Příklady některých českých firem ukazují, že právě rodičovské chování se stalo limitujícím faktorem jejich úspěchu i neúspěchu. Příspěvek se proto zaměřuje jednak na hodnocení národních charakteristik v automobilovém průmyslu, na vliv rodičovských schopností na úspěch podnikání s hodnocením toho, jak vzájemné působení ovlivnilo vývoj dvou vybraných firem.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Proceedings of 7th Computer Information Systems and Industrial Management Applications
ISBN
978-0-7695-3184-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
—
Publisher name
IEEE Computer Society
Place of publication
Los Alamitos, California
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
000257945400043