All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Systemic Influence of Corporate Parenting on National Advantage Factors: A Czech Example

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F08%3A00018417" target="_blank" >RIV/61989100:27510/08:00018417 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Systemic Influence of Corporate Parenting on National Advantage Factors: A Czech Example

  • Original language description

    Strategic management and its cohesion are the prerequisite to the maintenance of high performance of each company. A complicated and complex problem is concerned and it is necessary to solve it in a system way. Current approaches of strategic managementaccept strategic concepts not only as an organization?s answer to the changes in the environment, but also as a creation of different strategic factors. The article deals with the system interrelationship of two concepts ? the concept of competitive advantage of nations and the concept of corporate parenting of multi-product companies. The examples of Czech companies show that it is the corporate parenting that has become a limiting factor of its success and failure. The paper is focused partly on the characteristics of the national company assessments and partly on the influence of parents´ skills on success of enterprise with an application on that how these factors influence the evolution of some Czech companies

  • Czech name

    Systémový vliv rodičovské společnosti na faktory národní výhody. Český příklad

  • Czech description

    Strategické řízení a jeho provázanost je předpokladem udržení vysoké výkonnosti každého podniku. Jde tedy o složitý, komplexní problém, který je třeba řešit systémově. Současné přístupy strategického managementu akcentují strategické záměry nejen jako odpověď organizace na změny okolí, ale také jako vytváření synergie různých strategických faktorů. Příspěvek se zabývá vzájemným systémovým vlivem dvou strategických konceptů ? konceptu národní konkurenční výhody a rodičovského chování víceproduktových společností. Příklady některých českých firem ukazují, že právě rodičovské chování se stalo limitujícím faktorem jejich úspěchu i neúspěchu. Příspěvek se proto zaměřuje jednak na hodnocení národních charakteristik v automobilovém průmyslu, na vliv rodičovských schopností na úspěch podnikání s hodnocením toho, jak vzájemné působení ovlivnilo vývoj dvou vybraných firem.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AE - Management, administration and clerical work

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings of 7th Computer Information Systems and Industrial Management Applications

  • ISBN

    978-0-7695-3184-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

  • Publisher name

    IEEE Computer Society

  • Place of publication

    Los Alamitos, California

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article

    000257945400043