Evaluation of Teaching Using the E-courses in Moodle
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F08%3A00018443" target="_blank" >RIV/61989100:27510/08:00018443 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Evaluation of Teaching Using the E-courses in Moodle
Original language description
The paper deals with an analysis of the evaluation of the full-time study teaching with the support of the Learning and Communication Management System ? Moodle used at the Faculty of Economics, Technical University of Ostrava in the Czech Republic. Thetime of interest is the academic year 2006/7. The evaluation was carried out as a part of the solution to the European Social Fund (hereafter ESF) project CZ.04.1.03/3.2.15.1/0007 entitled ?Information and Communication Technologies as a Tool for the Development of the System, Structure and Quality of Education?. The questionnaire contained 13 open and 19 closed questions and 1,040 students from 47 different courses that were evaluated took part in the survey. The survey results document that 92% of respondents were satisfied with the Moodle support of e-courses. For the evaluation, frequency tables, cross tabulations and regression analysis were used.
Czech name
Hodnocení výuky prostřednictvím e-kurzů v Moodle
Czech description
Příspěvek se zabývá analýzou hodnocení výuky prezenční formy studia s podporou LCMS ? Moodle na Ekonomické fakultě VŠB-technické univerzitě Ostrava v České republice za akademický rok 2006/7. Hodnocení probíhalo jako součást řešení projektu Evropského sociálního fondu CZ.04.1.03/3.2.15.1/0007 ?Informační a komunikační technologie jako nástroj pro rozvoj systému, struktury a kvality vzdělávání?. Dotazník obsahoval 13 otevřených a 19 uzavřených otázek a šetření se zúčastnilo 1040 studentů v rámci 47 hodnocených kurzů. Výsledky dotazníkového šetření rovněž dokumentují že 92% respondentů bylo spokojeno s podporou e-kurzů in Moodle. Při hodnocení byly použity frekvenční a kontingenční tabulky a regresní analýza. frequency tabels, crosstabulations and regression analysis.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Proceedings of the 27th International Conference on Organizational Science Development - Knowledge for Sustainable Development
ISBN
978-961-232-213-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
—
Publisher name
University of Maribor
Place of publication
Maribor
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—