All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Evaluation of Teaching Using the E-courses in Moodle

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F08%3A00018443" target="_blank" >RIV/61989100:27510/08:00018443 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Evaluation of Teaching Using the E-courses in Moodle

  • Original language description

    The paper deals with an analysis of the evaluation of the full-time study teaching with the support of the Learning and Communication Management System ? Moodle used at the Faculty of Economics, Technical University of Ostrava in the Czech Republic. Thetime of interest is the academic year 2006/7. The evaluation was carried out as a part of the solution to the European Social Fund (hereafter ESF) project CZ.04.1.03/3.2.15.1/0007 entitled ?Information and Communication Technologies as a Tool for the Development of the System, Structure and Quality of Education?. The questionnaire contained 13 open and 19 closed questions and 1,040 students from 47 different courses that were evaluated took part in the survey. The survey results document that 92% of respondents were satisfied with the Moodle support of e-courses. For the evaluation, frequency tables, cross tabulations and regression analysis were used.

  • Czech name

    Hodnocení výuky prostřednictvím e-kurzů v Moodle

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá analýzou hodnocení výuky prezenční formy studia s podporou LCMS ? Moodle na Ekonomické fakultě VŠB-technické univerzitě Ostrava v České republice za akademický rok 2006/7. Hodnocení probíhalo jako součást řešení projektu Evropského sociálního fondu CZ.04.1.03/3.2.15.1/0007 ?Informační a komunikační technologie jako nástroj pro rozvoj systému, struktury a kvality vzdělávání?. Dotazník obsahoval 13 otevřených a 19 uzavřených otázek a šetření se zúčastnilo 1040 studentů v rámci 47 hodnocených kurzů. Výsledky dotazníkového šetření rovněž dokumentují že 92% respondentů bylo spokojeno s podporou e-kurzů in Moodle. Při hodnocení byly použity frekvenční a kontingenční tabulky a regresní analýza. frequency tabels, crosstabulations and regression analysis.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings of the 27th International Conference on Organizational Science Development - Knowledge for Sustainable Development

  • ISBN

    978-961-232-213-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

  • Publisher name

    University of Maribor

  • Place of publication

    Maribor

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article