Evaluation of intergenerational attitudes of Czech consumers towards food quality labels
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F18%3A10240420" target="_blank" >RIV/61989100:27510/18:10240420 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zhodnocení mezigeneračních postojů českých spotřebitelů ke značkám kvality potravin
Original language description
Publikace je zaměřena na problematiku mezigeneračních postojů českých spotřebitelů ke značkám kvality potravin. Obsahuje jak teoretické zázemí potřebné pro pochopení a studium problematiky, tak systematizaci poznatků o značkách kvality na českém trhu potravin, významnou součástí jsou také výsledky empirického šetření zaměřeného na mezigenerační srovnání postojů českých spotřebitelů ke kvalitě a značkám kvality potravin. Výstupem je vytvořená spotřebitelská typologie založená na postojích českých spotřebitelů ke značkám kvality. Obsažena jsou také doporučení pro efektivnější využívání značek kvality na českém potravinářském trhu. Text je rozdělen do deseti kapitol. Po krátkém vstupu do problematiky v úvodní kapitole následuje kapitola věnovaná vybraným teoretickým východiskům chování spotřebitele. Ve třetí kapitole je vysvětlena koncepce spotřebitelských generací a generačního marketingu. Čtvrtá a pátá kapitola jsou zaměřeny na specifika trhu potravin, chování spotřebitele na tomto trhu a spotřebitelský přístup ke kvalitě potravin. Kapitoly šest a sedm se vztahují k problematice značek kvality. Nejprve je vytvořen teoretický rámec značek kvality z pohledu marketingu, následuje specifikace systému značek kvality potravin na českém trhu a představení hlavních značek, s nimiž se mohou čeští spotřebitelé při svých nákupech setkat. Stěžejní je osmá kapitola, věnovaná výzkumu postojů českých spotřebitelů generací Baby Boomers, X a Y ke kvalitě a značkám kvality potravin. Kromě mezigeneračního srovnání je součástí výstupů rovněž vytvoření spotřebitelské typologie založené na postojích spotřebitelů ke značkám kvality. V návaznosti na výsledky výzkumu jsou v předposlední deváté kapitole formulovány návrhy pro efektivnější využívání a marketingové řízení značek kvality na českém trhu potravin, které jsou určeny nejen vlastníkům a správcům značek kvality, ale také výrobcům potravin. V poslední desáté kapitole je obsaženo závěrečné shrnutí. Monografie je určena nejen akademické obci a výzkumným pracovníkům zabývajícím se danou oblastí zkoumání, ale může být přínosná také pro výrobce potravin, pro vlastníky a správce značek kvality či další zainteresované subjekty na českém potravinářském trhu. Může být využita i širší odbornou a laickou veřejností, která se zajímá o danou problematiku.
Czech name
Zhodnocení mezigeneračních postojů českých spotřebitelů ke značkám kvality potravin
Czech description
Publikace je zaměřena na problematiku mezigeneračních postojů českých spotřebitelů ke značkám kvality potravin. Obsahuje jak teoretické zázemí potřebné pro pochopení a studium problematiky, tak systematizaci poznatků o značkách kvality na českém trhu potravin, významnou součástí jsou také výsledky empirického šetření zaměřeného na mezigenerační srovnání postojů českých spotřebitelů ke kvalitě a značkám kvality potravin. Výstupem je vytvořená spotřebitelská typologie založená na postojích českých spotřebitelů ke značkám kvality. Obsažena jsou také doporučení pro efektivnější využívání značek kvality na českém potravinářském trhu. Text je rozdělen do deseti kapitol. Po krátkém vstupu do problematiky v úvodní kapitole následuje kapitola věnovaná vybraným teoretickým východiskům chování spotřebitele. Ve třetí kapitole je vysvětlena koncepce spotřebitelských generací a generačního marketingu. Čtvrtá a pátá kapitola jsou zaměřeny na specifika trhu potravin, chování spotřebitele na tomto trhu a spotřebitelský přístup ke kvalitě potravin. Kapitoly šest a sedm se vztahují k problematice značek kvality. Nejprve je vytvořen teoretický rámec značek kvality z pohledu marketingu, následuje specifikace systému značek kvality potravin na českém trhu a představení hlavních značek, s nimiž se mohou čeští spotřebitelé při svých nákupech setkat. Stěžejní je osmá kapitola, věnovaná výzkumu postojů českých spotřebitelů generací Baby Boomers, X a Y ke kvalitě a značkám kvality potravin. Kromě mezigeneračního srovnání je součástí výstupů rovněž vytvoření spotřebitelské typologie založené na postojích spotřebitelů ke značkám kvality. V návaznosti na výsledky výzkumu jsou v předposlední deváté kapitole formulovány návrhy pro efektivnější využívání a marketingové řízení značek kvality na českém trhu potravin, které jsou určeny nejen vlastníkům a správcům značek kvality, ale také výrobcům potravin. V poslední desáté kapitole je obsaženo závěrečné shrnutí. Monografie je určena nejen akademické obci a výzkumným pracovníkům zabývajícím se danou oblastí zkoumání, ale může být přínosná také pro výrobce potravin, pro vlastníky a správce značek kvality či další zainteresované subjekty na českém potravinářském trhu. Může být využita i širší odbornou a laickou veřejností, která se zajímá o danou problematiku.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Research team for modelling of economic and financial processes at VSB-TU Ostrava</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-248-4162-5
Number of pages
290
Publisher name
VŠB - Technická univerzita Ostrava
Place of publication
Ostrava
UT code for WoS book
—