All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Evaluation of intergenerational attitudes of Czech consumers towards food quality labels

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F18%3A10240420" target="_blank" >RIV/61989100:27510/18:10240420 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zhodnocení mezigeneračních postojů českých spotřebitelů ke značkám kvality potravin

  • Original language description

    Publikace je zaměřena na problematiku mezigeneračních postojů českých spotřebitelů ke značkám kvality potravin. Obsahuje jak teoretické zázemí potřebné pro pochopení a studium problematiky, tak systematizaci poznatků o značkách kvality na českém trhu potravin, významnou součástí jsou také výsledky empirického šetření zaměřeného na mezigenerační srovnání postojů českých spotřebitelů ke kvalitě a značkám kvality potravin. Výstupem je vytvořená spotřebitelská typologie založená na postojích českých spotřebitelů ke značkám kvality. Obsažena jsou také doporučení pro efektivnější využívání značek kvality na českém potravinářském trhu. Text je rozdělen do deseti kapitol. Po krátkém vstupu do problematiky v úvodní kapitole následuje kapitola věnovaná vybraným teoretickým východiskům chování spotřebitele. Ve třetí kapitole je vysvětlena koncepce spotřebitelských generací a generačního marketingu. Čtvrtá a pátá kapitola jsou zaměřeny na specifika trhu potravin, chování spotřebitele na tomto trhu a spotřebitelský přístup ke kvalitě potravin. Kapitoly šest a sedm se vztahují k problematice značek kvality. Nejprve je vytvořen teoretický rámec značek kvality z pohledu marketingu, následuje specifikace systému značek kvality potravin na českém trhu a představení hlavních značek, s nimiž se mohou čeští spotřebitelé při svých nákupech setkat. Stěžejní je osmá kapitola, věnovaná výzkumu postojů českých spotřebitelů generací Baby Boomers, X a Y ke kvalitě a značkám kvality potravin. Kromě mezigeneračního srovnání je součástí výstupů rovněž vytvoření spotřebitelské typologie založené na postojích spotřebitelů ke značkám kvality. V návaznosti na výsledky výzkumu jsou v předposlední deváté kapitole formulovány návrhy pro efektivnější využívání a marketingové řízení značek kvality na českém trhu potravin, které jsou určeny nejen vlastníkům a správcům značek kvality, ale také výrobcům potravin. V poslední desáté kapitole je obsaženo závěrečné shrnutí. Monografie je určena nejen akademické obci a výzkumným pracovníkům zabývajícím se danou oblastí zkoumání, ale může být přínosná také pro výrobce potravin, pro vlastníky a správce značek kvality či další zainteresované subjekty na českém potravinářském trhu. Může být využita i širší odbornou a laickou veřejností, která se zajímá o danou problematiku.

  • Czech name

    Zhodnocení mezigeneračních postojů českých spotřebitelů ke značkám kvality potravin

  • Czech description

    Publikace je zaměřena na problematiku mezigeneračních postojů českých spotřebitelů ke značkám kvality potravin. Obsahuje jak teoretické zázemí potřebné pro pochopení a studium problematiky, tak systematizaci poznatků o značkách kvality na českém trhu potravin, významnou součástí jsou také výsledky empirického šetření zaměřeného na mezigenerační srovnání postojů českých spotřebitelů ke kvalitě a značkám kvality potravin. Výstupem je vytvořená spotřebitelská typologie založená na postojích českých spotřebitelů ke značkám kvality. Obsažena jsou také doporučení pro efektivnější využívání značek kvality na českém potravinářském trhu. Text je rozdělen do deseti kapitol. Po krátkém vstupu do problematiky v úvodní kapitole následuje kapitola věnovaná vybraným teoretickým východiskům chování spotřebitele. Ve třetí kapitole je vysvětlena koncepce spotřebitelských generací a generačního marketingu. Čtvrtá a pátá kapitola jsou zaměřeny na specifika trhu potravin, chování spotřebitele na tomto trhu a spotřebitelský přístup ke kvalitě potravin. Kapitoly šest a sedm se vztahují k problematice značek kvality. Nejprve je vytvořen teoretický rámec značek kvality z pohledu marketingu, následuje specifikace systému značek kvality potravin na českém trhu a představení hlavních značek, s nimiž se mohou čeští spotřebitelé při svých nákupech setkat. Stěžejní je osmá kapitola, věnovaná výzkumu postojů českých spotřebitelů generací Baby Boomers, X a Y ke kvalitě a značkám kvality potravin. Kromě mezigeneračního srovnání je součástí výstupů rovněž vytvoření spotřebitelské typologie založené na postojích spotřebitelů ke značkám kvality. V návaznosti na výsledky výzkumu jsou v předposlední deváté kapitole formulovány návrhy pro efektivnější využívání a marketingové řízení značek kvality na českém trhu potravin, které jsou určeny nejen vlastníkům a správcům značek kvality, ale také výrobcům potravin. V poslední desáté kapitole je obsaženo závěrečné shrnutí. Monografie je určena nejen akademické obci a výzkumným pracovníkům zabývajícím se danou oblastí zkoumání, ale může být přínosná také pro výrobce potravin, pro vlastníky a správce značek kvality či další zainteresované subjekty na českém potravinářském trhu. Může být využita i širší odbornou a laickou veřejností, která se zajímá o danou problematiku.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Research team for modelling of economic and financial processes at VSB-TU Ostrava</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-248-4162-5

  • Number of pages

    290

  • Publisher name

    VŠB - Technická univerzita Ostrava

  • Place of publication

    Ostrava

  • UT code for WoS book