All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Formation and change of corporate culture in the context of national culture

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27620%2F11%3A86079903" target="_blank" >RIV/61989100:27620/11:86079903 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Utváření a změna kultury organizace v kontextu národní kultury

  • Original language description

    Kapitola je zaměřena na národní aspekty organizační kultury. Kultura organizace je prezentována jako prostředí pro manifestaci národních hodnot, zejména na základě výzkumu G.Hofstedeho. Zároveň je relativizován koncept národní kultury jako kultury geograficky vymezené hranicemi státu.

  • Czech name

    Utváření a změna kultury organizace v kontextu národní kultury

  • Czech description

    Kapitola je zaměřena na národní aspekty organizační kultury. Kultura organizace je prezentována jako prostředí pro manifestaci národních hodnot, zejména na základě výzkumu G.Hofstedeho. Zároveň je relativizován koncept národní kultury jako kultury geograficky vymezené hranicemi státu.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AO - Sociology, demography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Člověk - kultura - media II

  • ISBN

    978-80-248-2525-0

  • Number of pages of the result

    9

  • Pages from-to

    114-122

  • Number of pages of the book

    215

  • Publisher name

    VŠB - Technická univerzita Ostrava

  • Place of publication

    Ostrava

  • UT code for WoS chapter