Railway wheel with induction hardened running surface
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27690%2F20%3A10248015" target="_blank" >RIV/61989100:27690/20:10248015 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.ghh-bonatrans.com/cs/" target="_blank" >https://www.ghh-bonatrans.com/cs/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Železniční kolo s indukčně kalenou jízdní pojezdovou plochou
Original language description
Prototypem je železniční kolo s indukčně kalenou pojezdovou plochou, přičemž hloubka zpevnění zakalením zasahuje až k drážce sjetí. Kaleno bylo kolo vyrobené z materiálu 25CrMo4. Indukční kalení zvýšilo tvrdost měřenou v hloubce 5 mm pod povrchem, a to na hodnoty kolem 500 HB a v hloubce 25 mm pod jízdní plochou, kde byly naměřeny hodnoty tvrdosti na 300 HB. Hodnoty lomové houževnatosti stanovené na zkušebních tělesech v souladu s normou EN 13262 jsou nad úrovní 90 MPa.m1/2.
Czech name
Železniční kolo s indukčně kalenou jízdní pojezdovou plochou
Czech description
Prototypem je železniční kolo s indukčně kalenou pojezdovou plochou, přičemž hloubka zpevnění zakalením zasahuje až k drážce sjetí. Kaleno bylo kolo vyrobené z materiálu 25CrMo4. Indukční kalení zvýšilo tvrdost měřenou v hloubce 5 mm pod povrchem, a to na hodnoty kolem 500 HB a v hloubce 25 mm pod jízdní plochou, kde byly naměřeny hodnoty tvrdosti na 300 HB. Hodnoty lomové houževnatosti stanovené na zkušebních tělesech v souladu s normou EN 13262 jsou nad úrovní 90 MPa.m1/2.
Classification
Type
G<sub>prot</sub> - Prototype
CEP classification
—
OECD FORD branch
20500 - Materials engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TH02020634" target="_blank" >TH02020634: The technology of the supplementary heat treatment to increase the reliability and durability of railway wheelsets</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
TH02020634 - protopyp
Numerical identification
S007/17-9330-01
Technical parameters
Prototyp vlastní hlavní řešitel - BONATRANS GROUP a.s. z 80 % a spoluřešitel VŠB-TUO z 20 %. Výsledek využívá BONATRANS GROUP a.s.
Economical parameters
Hlavní řešitel společnost BONATRANS GROUP a.s. bude taková kola dodávat do SAR.
Application category by cost
—
Owner IČO
27438678
Owner name
BONATRANS GROUP a.s.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
—
Web page
https://www.ghh-bonatrans.com/cs/