ROLE OF UNIVERSITY TEACHER IN THE AGE OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15110%2F23%3A73625416" target="_blank" >RIV/61989592:15110/23:73625416 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/61989592:15210/23:73625416
Result on the web
<a href="https://www.icolleconference.cz/files/icolle-2023-final.pdf" target="_blank" >https://www.icolleconference.cz/files/icolle-2023-final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
ROLE VYSOKOŠKOLSKÉHO PEDAGOGA VE VĚKU AI
Original language description
Umělá inteligence a její razantní vpád do našich životů před nás staví mnoho výzev v životě osob-ním i profesním. Lze předpokládat, že také naše role vysokoškolských pedagogů se bude posouvata měnit. Rády bychom vyvolaly diskuzi o tom, jaká pravidla nastavit pro studenty ohledně použitíAI, do jaké míry použití AI při plnění zadání a psaní prací povolovat, popř. regulovat, jak studentůmmediovat možnosti a limity AI. Vzhledem k faktu, že naše alma mater Univerzita Palackého dosudnevydala žádné oficiální stanovisko týkající se využívání AI v akademické sféře, považujeme za ne-zbytné samostatně nad tímto postojem uvažovat a ideálně také sbírat příklady dobré praxe z jinýchpracovišť. V tomto příspěvku se zaměřujeme na dosud známé informace o využití AI ve vysokoškol-ském prostředí a na otázky, které s sebou tato problematika nese.
Czech name
ROLE VYSOKOŠKOLSKÉHO PEDAGOGA VE VĚKU AI
Czech description
Umělá inteligence a její razantní vpád do našich životů před nás staví mnoho výzev v životě osob-ním i profesním. Lze předpokládat, že také naše role vysokoškolských pedagogů se bude posouvata měnit. Rády bychom vyvolaly diskuzi o tom, jaká pravidla nastavit pro studenty ohledně použitíAI, do jaké míry použití AI při plnění zadání a psaní prací povolovat, popř. regulovat, jak studentůmmediovat možnosti a limity AI. Vzhledem k faktu, že naše alma mater Univerzita Palackého dosudnevydala žádné oficiální stanovisko týkající se využívání AI v akademické sféře, považujeme za ne-zbytné samostatně nad tímto postojem uvažovat a ideálně také sbírat příklady dobré praxe z jinýchpracovišť. V tomto příspěvku se zaměřujeme na dosud známé informace o využití AI ve vysokoškol-ském prostředí a na otázky, které s sebou tato problematika nese.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2023 Udržitelný učitel
ISBN
978-80-7509-958-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
43-51
Publisher name
Mendelova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Sep 13, 2023
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—