Czech Schools and Artificial Intelligence
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73619896" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73619896 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.e-bezpeci.cz/index.php/ke-stazeni/vyzkumne-zpravy/163-ceske-skoly-a-umela-inteligence-2023/file" target="_blank" >https://www.e-bezpeci.cz/index.php/ke-stazeni/vyzkumne-zpravy/163-ceske-skoly-a-umela-inteligence-2023/file</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
České školy a umělá inteligence
Original language description
V našem výzkumu jsme se zaměřili na to, jak na příchod umělé inteligence reaguje české školství, jaké jsou názory pedagogů na nástup umělé inteligence a jaký vlastně podle nich bude její dopad na vzdělanost českých dětí. Také jsme sledovali, jaké nástroje využívající umělou inteligenci čeští učitelé už vyzkoušeli či aktivně využívají ve svých hodinách a k jakým činnostem. Dále nás zajímalo, zda je v českých školách umělá inteligence nějakým způsobem regulována, zda učitelé využívání umělé inteligence svým žákům zakazují a jestli mají české školy pro využívání umělé inteligence nastavena nějaká pravidla (například ve vnitřních řádech škol). V neposlední řadě jsme chtěli vědět, jak se k využívání umělé inteligence staví samotný management škol – tedy ředitelé.
Czech name
České školy a umělá inteligence
Czech description
V našem výzkumu jsme se zaměřili na to, jak na příchod umělé inteligence reaguje české školství, jaké jsou názory pedagogů na nástup umělé inteligence a jaký vlastně podle nich bude její dopad na vzdělanost českých dětí. Také jsme sledovali, jaké nástroje využívající umělou inteligenci čeští učitelé už vyzkoušeli či aktivně využívají ve svých hodinách a k jakým činnostem. Dále nás zajímalo, zda je v českých školách umělá inteligence nějakým způsobem regulována, zda učitelé využívání umělé inteligence svým žákům zakazují a jestli mají české školy pro využívání umělé inteligence nastavena nějaká pravidla (například ve vnitřních řádech škol). V neposlední řadě jsme chtěli vědět, jak se k využívání umělé inteligence staví samotný management škol – tedy ředitelé.
Classification
Type
V<sub>souhrn</sub> - Summary research report
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Number of pages
27
Place of publication
—
Publisher/client name
Microsoft Česká republika
Version
—