All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Ingarden's conception of a musical work of art

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F07%3A10218931" target="_blank" >RIV/61989592:15210/07:10218931 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Ingardenovo pojetí hudebního díla a etnická hudba

  • Original language description

    Pro muzikologa je osobnost Romana Ingardena (1893-1970) spjatá s fenomenologickou ontologií hudebního díla. Jeho teorie je oceňována pro zřetelné filozofické zázemí, patrné rovněž v používané terminologii, a vyvolala různá diskutabilní témata, z nichž jeto především relevance Ingardenových názorů pro strukturu a způsoby bytí etnické hudby, která je zvažována v přítomné stati. Cílem této konfrontace je rozpoznat nesrovnalosti v Ingardenových názorech, což umožňuje osvětlení společných a odlišujících vlastností hudebního díla a jiných existenčních forem hudby. Uvážena je také role sociálního fungování a jeho implikace pro strukturu a historickou identitu etnické hudby. Průběh argumentace tak usiluje o některá upřesnění, která by byla nápomocná v dalšíchúvahách o fenomenologické ontologii hudby.

  • Czech name

    Ingardenovo pojetí hudebního díla a etnická hudba

  • Czech description

    Pro muzikologa je osobnost Romana Ingardena (1893-1970) spjatá s fenomenologickou ontologií hudebního díla. Jeho teorie je oceňována pro zřetelné filozofické zázemí, patrné rovněž v používané terminologii, a vyvolala různá diskutabilní témata, z nichž jeto především relevance Ingardenových názorů pro strukturu a způsoby bytí etnické hudby, která je zvažována v přítomné stati. Cílem této konfrontace je rozpoznat nesrovnalosti v Ingardenových názorech, což umožňuje osvětlení společných a odlišujících vlastností hudebního díla a jiných existenčních forem hudby. Uvážena je také role sociálního fungování a jeho implikace pro strukturu a historickou identitu etnické hudby. Průběh argumentace tak usiluje o některá upřesnění, která by byla nápomocná v dalšíchúvahách o fenomenologické ontologii hudby.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Proměny hudby v měnícím se světě

  • ISBN

    978-80-244-1809-4

  • Number of pages of the result

    10

  • Pages from-to

    193-202

  • Number of pages of the book

    352

  • Publisher name

    Univerzita Palackého

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS chapter