All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Visual culture - visual media - visual literacy

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F08%3A10217483" target="_blank" >RIV/61989592:15210/08:10217483 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vizuální kultura - vizuální média - vizuální gramotnost

  • Original language description

    Při hodnocení současné mediální kultury/komunikace se stále častěji setkáváme s konstatováními o dominanci vizuálního. Vizualita se také těší stále většímu zájmu coby předmět analýzy v rámci různých diskursů. Vzhledem k privilegovanému postavení fotografického obrazu, se text věnuje vymezením jeho povahy a otázkám analogie, realismu a perspektivy, stejně jako proměnám fotografie v éře digitalizace a jejím vztahům s kresbou a digitálním obrazem. Díky podcenění recepčních strategií při "čtení" obrazů všakpřesto/právě proto dochází k prohlubování propasti mezi úrovní produkčních a recepčních kompetencí. V souvislosti s potřebou rozvíjení klíčových kompetencí a zaváděním mediální výchovy tak vyvstává i otázka kompetencí, které můžeme označit jako vizuálnígramotnost. Příspěvek se chce pokusit definovat tento pojem a poukázat na některé základní problémy, které jsou s recepcí obrazu spjaty a měli by být reflektovány.

  • Czech name

    Vizuální kultura - vizuální média - vizuální gramotnost

  • Czech description

    Při hodnocení současné mediální kultury/komunikace se stále častěji setkáváme s konstatováními o dominanci vizuálního. Vizualita se také těší stále většímu zájmu coby předmět analýzy v rámci různých diskursů. Vzhledem k privilegovanému postavení fotografického obrazu, se text věnuje vymezením jeho povahy a otázkám analogie, realismu a perspektivy, stejně jako proměnám fotografie v éře digitalizace a jejím vztahům s kresbou a digitálním obrazem. Díky podcenění recepčních strategií při "čtení" obrazů všakpřesto/právě proto dochází k prohlubování propasti mezi úrovní produkčních a recepčních kompetencí. V souvislosti s potřebou rozvíjení klíčových kompetencí a zaváděním mediální výchovy tak vyvstává i otázka kompetencí, které můžeme označit jako vizuálnígramotnost. Příspěvek se chce pokusit definovat tento pojem a poukázat na některé základní problémy, které jsou s recepcí obrazu spjaty a měli by být reflektovány.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Média dnes: reflexe mediality, médií a mediálních obsahů

  • ISBN

    978-80-244-2023-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    26

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Univerzita Palackého

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Apr 3, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article