On the Epistemology of Communication/Media: Is New Paradigm Necessary?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F09%3A10218286" target="_blank" >RIV/61989592:15210/09:10218286 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
K epistemologii komunikace/médií: Je třeba nové paradigma?
Original language description
Dynamický rozmach nových informačních/komunikačních technologií, jak ve smyslu jejich implementace do mediálního prostředí, tak ve smyslu růstu jejich užívání, stále častěji vyvolává otázku relevance stávající epistemologie komunikace/médií. Objevují seteze o nové komunikační revoluci, která se stává zdrojem pro argumentační linii nová média (technologická revoluce) - komunikační revoluce - nutnost hledání nového paradigmatu komunikace/médií. Text se na základě stručné tematizace těchto tří momentů pokouší ukázat, že spíše než o komunikační revoluci (která by s sebou nutnost hledání nového paradigmatu nesla) je možno současné procesy artikulovat v termínech akcelerace, intenzifikace a hypertrofizace již existujících (procesů) v intencích stávající epistemologie.
Czech name
K epistemologii komunikace/médií: Je třeba nové paradigma?
Czech description
Dynamický rozmach nových informačních/komunikačních technologií, jak ve smyslu jejich implementace do mediálního prostředí, tak ve smyslu růstu jejich užívání, stále častěji vyvolává otázku relevance stávající epistemologie komunikace/médií. Objevují seteze o nové komunikační revoluci, která se stává zdrojem pro argumentační linii nová média (technologická revoluce) - komunikační revoluce - nutnost hledání nového paradigmatu komunikace/médií. Text se na základě stručné tematizace těchto tří momentů pokouší ukázat, že spíše než o komunikační revoluci (která by s sebou nutnost hledání nového paradigmatu nesla) je možno současné procesy artikulovat v termínech akcelerace, intenzifikace a hypertrofizace již existujících (procesů) v intencích stávající epistemologie.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Kultura - média - komunikace
ISSN
1804-0365
e-ISSN
—
Volume of the periodical
1
Issue of the periodical within the volume
2 (2009)
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
24
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—