Paratextualization and function in the media communication
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F10%3A10224640" target="_blank" >RIV/61989592:15210/10:10224640 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Paratextualizace a její role v mediální komunikaci.
Original language description
Příspěvek se zabývá paratexty mediálního produktu, jež jsou účelově vzniklé texty, informující budoucího příjemce (publikum) o primárním (autorském) sdělení, poskytují návod k recepci, lákají a vábí potenciálního recipienta (vlastníka) k recepci díla čikoupi fyzického objektu mediálního produktu (knihy, filmu ap.). Vedle tzv. orientátorů, jež jsou přítomny v primárním sdělení, jsou paratexty důležitými prvky, jež naznačují příjemci možný průběh interpretace produktu a podstatně směrují jeho budoucí receptivní činnosti. Existence paratextů v rámci fyzického objektu mediálního produktu i mimo něj významně zaplňuje prostor mediální komunikace a výrazným způsobem se podílí na jejím utváření.
Czech name
Paratextualizace a její role v mediální komunikaci.
Czech description
Příspěvek se zabývá paratexty mediálního produktu, jež jsou účelově vzniklé texty, informující budoucího příjemce (publikum) o primárním (autorském) sdělení, poskytují návod k recepci, lákají a vábí potenciálního recipienta (vlastníka) k recepci díla čikoupi fyzického objektu mediálního produktu (knihy, filmu ap.). Vedle tzv. orientátorů, jež jsou přítomny v primárním sdělení, jsou paratexty důležitými prvky, jež naznačují příjemci možný průběh interpretace produktu a podstatně směrují jeho budoucí receptivní činnosti. Existence paratextů v rámci fyzického objektu mediálního produktu i mimo něj významně zaplňuje prostor mediální komunikace a výrazným způsobem se podílí na jejím utváření.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
K problémom mediálnej komunikácie I. Aktuálne otázky mediálnej kultúry. Komunikačný diskurz. Audiovizuálna kreativita.
ISBN
978-80-8105-187-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
447-456
Publisher name
Univerzita sv. Cyrila a Metoda
Place of publication
Trnava
Event location
Smolenice
Event date
Apr 27, 2010
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—