All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Paratextualization and function in the media communication

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F10%3A10224640" target="_blank" >RIV/61989592:15210/10:10224640 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Paratextualizace a její role v mediální komunikaci.

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá paratexty mediálního produktu, jež jsou účelově vzniklé texty, informující budoucího příjemce (publikum) o primárním (autorském) sdělení, poskytují návod k recepci, lákají a vábí potenciálního recipienta (vlastníka) k recepci díla čikoupi fyzického objektu mediálního produktu (knihy, filmu ap.). Vedle tzv. orientátorů, jež jsou přítomny v primárním sdělení, jsou paratexty důležitými prvky, jež naznačují příjemci možný průběh interpretace produktu a podstatně směrují jeho budoucí receptivní činnosti. Existence paratextů v rámci fyzického objektu mediálního produktu i mimo něj významně zaplňuje prostor mediální komunikace a výrazným způsobem se podílí na jejím utváření.

  • Czech name

    Paratextualizace a její role v mediální komunikaci.

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá paratexty mediálního produktu, jež jsou účelově vzniklé texty, informující budoucího příjemce (publikum) o primárním (autorském) sdělení, poskytují návod k recepci, lákají a vábí potenciálního recipienta (vlastníka) k recepci díla čikoupi fyzického objektu mediálního produktu (knihy, filmu ap.). Vedle tzv. orientátorů, jež jsou přítomny v primárním sdělení, jsou paratexty důležitými prvky, jež naznačují příjemci možný průběh interpretace produktu a podstatně směrují jeho budoucí receptivní činnosti. Existence paratextů v rámci fyzického objektu mediálního produktu i mimo něj významně zaplňuje prostor mediální komunikace a výrazným způsobem se podílí na jejím utváření.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    K problémom mediálnej komunikácie I. Aktuálne otázky mediálnej kultúry. Komunikačný diskurz. Audiovizuálna kreativita.

  • ISBN

    978-80-8105-187-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    447-456

  • Publisher name

    Univerzita sv. Cyrila a Metoda

  • Place of publication

    Trnava

  • Event location

    Smolenice

  • Event date

    Apr 27, 2010

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article