Educating the late middle-aged
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F12%3A33140917" target="_blank" >RIV/61989592:15210/12:33140917 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Aktivní přístup k životu a práci: věk (ne)rozhoduje
Original language description
Není vzdělávání jako vzdělávání. Svá specifika v edukačním procesu hraje i věk. Vzdělávání dětí, mládeže a dospělých se v mnoha aspektech liší. Ale také ve vzdělávání dospělých jako takovém existují určité diskrepance - někteří dospělí jsou ještě dospělejší, mají různou fyzickou zralost, psychologické a sociální charakteristiky, odlišují se ve své motivaci ke vzdělávání i ve svých kompetencích. Toto vše vede k tomu, že lidé starší střední generace musí před vstupem do vzdělávacího procesu a během něj překonávat mnohem více bariér - např. psychologických, andragogických, organizačních. Musíme si uvědomit, že s přibývajícím věkem se tyto bariéry mohou jevit stále vyšší a obtížnější. Současně ale mějmě na paměti, že jsou zpravidla vždy překonatelné. Všechno jde, když se chce.
Czech name
Aktivní přístup k životu a práci: věk (ne)rozhoduje
Czech description
Není vzdělávání jako vzdělávání. Svá specifika v edukačním procesu hraje i věk. Vzdělávání dětí, mládeže a dospělých se v mnoha aspektech liší. Ale také ve vzdělávání dospělých jako takovém existují určité diskrepance - někteří dospělí jsou ještě dospělejší, mají různou fyzickou zralost, psychologické a sociální charakteristiky, odlišují se ve své motivaci ke vzdělávání i ve svých kompetencích. Toto vše vede k tomu, že lidé starší střední generace musí před vstupem do vzdělávacího procesu a během něj překonávat mnohem více bariér - např. psychologických, andragogických, organizačních. Musíme si uvědomit, že s přibývajícím věkem se tyto bariéry mohou jevit stále vyšší a obtížnější. Současně ale mějmě na paměti, že jsou zpravidla vždy překonatelné. Všechno jde, když se chce.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Vzdělávání starší střední generace
ISBN
978-80-7372-839-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
1
Pages from-to
5
Publisher name
Technická univerzita v Liberci
Place of publication
Liberec
Event location
Liberec
Event date
Mar 8, 2012
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—