Venetian-Netherlandish painter of the last quarter of the 16th century, Christ as the Good Shepherd glorified by the angels
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F12%3A33142698" target="_blank" >RIV/61989592:15210/12:33142698 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Benátsko-nizozemský malíř poslední čtvrtiny 16. století, Kristus jako Dobrý pastýř oslavovaný anděly.
Original language description
Kristus jako Dobrý pastýř je původně raně křesťanské zobrazení Krista v malbách katakomb a na reliéfech sarkofágů, které bylo odrazem starozákonních i novozákonních textů (Iz 40, 11; Ez 34; Lk 15, 3-7; Jan 10, 1-18). V 16. století najdeme spíše v záalpském umění než v Itálii tisky zobrazující Dobrého pastýře (Pastor bonus; rytiny Hieronyma Wierixe, zobrazující dvě malované kompozice Maertena de Vos, ovlivněného Tintorettem). Romanisté jako Lambert Sustris, Maerten de Vos a Paolo Fiammingo malovali krajiny do Tintorettových kompozic. Na Boží hod velikonoční Kristus vstal z mrtvých, o čemž svědčí jeho praporec nesený anděly v pozadí a vpravo v dálce mezi keři vidíme osvětlené postavy kolem prázdného hrobu. Po Kristově levici i pravici stojí po třech andělé, hrající na hudební nástroje a oslavující jeho zmrtvýchvstání. Zleva doprava hrají na diskantovou violu da gamba, šalmaj nebo pumort, loutnu, cink, přenosnou harfu a basovou violu da gamba. Správné a věcné zobrazení hudebních nástrojů
Czech name
Benátsko-nizozemský malíř poslední čtvrtiny 16. století, Kristus jako Dobrý pastýř oslavovaný anděly.
Czech description
Kristus jako Dobrý pastýř je původně raně křesťanské zobrazení Krista v malbách katakomb a na reliéfech sarkofágů, které bylo odrazem starozákonních i novozákonních textů (Iz 40, 11; Ez 34; Lk 15, 3-7; Jan 10, 1-18). V 16. století najdeme spíše v záalpském umění než v Itálii tisky zobrazující Dobrého pastýře (Pastor bonus; rytiny Hieronyma Wierixe, zobrazující dvě malované kompozice Maertena de Vos, ovlivněného Tintorettem). Romanisté jako Lambert Sustris, Maerten de Vos a Paolo Fiammingo malovali krajiny do Tintorettových kompozic. Na Boží hod velikonoční Kristus vstal z mrtvých, o čemž svědčí jeho praporec nesený anděly v pozadí a vpravo v dálce mezi keři vidíme osvětlené postavy kolem prázdného hrobu. Po Kristově levici i pravici stojí po třech andělé, hrající na hudební nástroje a oslavující jeho zmrtvýchvstání. Zleva doprava hrají na diskantovou violu da gamba, šalmaj nebo pumort, loutnu, cink, přenosnou harfu a basovou violu da gamba. Správné a věcné zobrazení hudebních nástrojů
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Arcibiskup Theodor Kohn (1893-1904). Neklidný osud talentovaného muže.
ISBN
978-80-87149-57-7
Number of pages of the result
2
Pages from-to
84-85
Number of pages of the book
196
Publisher name
Muzeum umění Olomouc
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS chapter
—