All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Venetian-Netherlandish painter of the last quarter of the 16th century, Christ as the Good Shepherd glorified by the angels

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F12%3A33142698" target="_blank" >RIV/61989592:15210/12:33142698 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Benátsko-nizozemský malíř poslední čtvrtiny 16. století, Kristus jako Dobrý pastýř oslavovaný anděly.

  • Original language description

    Kristus jako Dobrý pastýř je původně raně křesťanské zobrazení Krista v malbách katakomb a na reliéfech sarkofágů, které bylo odrazem starozákonních i novozákonních textů (Iz 40, 11; Ez 34; Lk 15, 3-7; Jan 10, 1-18). V 16. století najdeme spíše v záalpském umění než v Itálii tisky zobrazující Dobrého pastýře (Pastor bonus; rytiny Hieronyma Wierixe, zobrazující dvě malované kompozice Maertena de Vos, ovlivněného Tintorettem). Romanisté jako Lambert Sustris, Maerten de Vos a Paolo Fiammingo malovali krajiny do Tintorettových kompozic. Na Boží hod velikonoční Kristus vstal z mrtvých, o čemž svědčí jeho praporec nesený anděly v pozadí a vpravo v dálce mezi keři vidíme osvětlené postavy kolem prázdného hrobu. Po Kristově levici i pravici stojí po třech andělé, hrající na hudební nástroje a oslavující jeho zmrtvýchvstání. Zleva doprava hrají na diskantovou violu da gamba, šalmaj nebo pumort, loutnu, cink, přenosnou harfu a basovou violu da gamba. Správné a věcné zobrazení hudebních nástrojů

  • Czech name

    Benátsko-nizozemský malíř poslední čtvrtiny 16. století, Kristus jako Dobrý pastýř oslavovaný anděly.

  • Czech description

    Kristus jako Dobrý pastýř je původně raně křesťanské zobrazení Krista v malbách katakomb a na reliéfech sarkofágů, které bylo odrazem starozákonních i novozákonních textů (Iz 40, 11; Ez 34; Lk 15, 3-7; Jan 10, 1-18). V 16. století najdeme spíše v záalpském umění než v Itálii tisky zobrazující Dobrého pastýře (Pastor bonus; rytiny Hieronyma Wierixe, zobrazující dvě malované kompozice Maertena de Vos, ovlivněného Tintorettem). Romanisté jako Lambert Sustris, Maerten de Vos a Paolo Fiammingo malovali krajiny do Tintorettových kompozic. Na Boží hod velikonoční Kristus vstal z mrtvých, o čemž svědčí jeho praporec nesený anděly v pozadí a vpravo v dálce mezi keři vidíme osvětlené postavy kolem prázdného hrobu. Po Kristově levici i pravici stojí po třech andělé, hrající na hudební nástroje a oslavující jeho zmrtvýchvstání. Zleva doprava hrají na diskantovou violu da gamba, šalmaj nebo pumort, loutnu, cink, přenosnou harfu a basovou violu da gamba. Správné a věcné zobrazení hudebních nástrojů

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Arcibiskup Theodor Kohn (1893-1904). Neklidný osud talentovaného muže.

  • ISBN

    978-80-87149-57-7

  • Number of pages of the result

    2

  • Pages from-to

    84-85

  • Number of pages of the book

    196

  • Publisher name

    Muzeum umění Olomouc

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS chapter