All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Strive for Originality - The Influence of Social Changes on the Choice of First Name in Contemporary Japan

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F12%3A33144559" target="_blank" >RIV/61989592:15210/12:33144559 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Snaha o jedinečnost - vliv společenských změn na volbu osobního jména v současném Japonsku

  • Original language description

    Situace kolem výběru/volby osobního jména v Japonsku se koncem 80. let 20. století začala ubírat dalším, novým směrem, který zesílil na přelomu tisíciletí a trvá dodnes. Ve společnosti se tehdy vedle "běžných" jmen začala objevovat jména "nového typu". Nové trendy, jež taková jména přinesly, byly podle japonského antropologa Jasumasy Kobajašiho nastartovány nástupem konzumní společnosti v 80. letech, masivním rozšířením marketingových a reklamních nástrojů a rozšířením informačních technologií, pozdějitaké internetu. Koncem 80. let se začaly objevovat také první příručky a mateřské časopisy psané novým stylem a z nich zejména časopis Tamago kurabu (příručky Tamahijo) začal díky svému dominantnímu postavení na trhu jednoznačně určovat trendy. Za hlavnícíl při výběru osobního jména pro dítě stanovil dosažení "unikátnosti/originality" (kosei). V duchu tohoto hesla následně japonští rodiče ve snaze dostát trendu začali vymýšlet "unikátní" jména.

  • Czech name

    Snaha o jedinečnost - vliv společenských změn na volbu osobního jména v současném Japonsku

  • Czech description

    Situace kolem výběru/volby osobního jména v Japonsku se koncem 80. let 20. století začala ubírat dalším, novým směrem, který zesílil na přelomu tisíciletí a trvá dodnes. Ve společnosti se tehdy vedle "běžných" jmen začala objevovat jména "nového typu". Nové trendy, jež taková jména přinesly, byly podle japonského antropologa Jasumasy Kobajašiho nastartovány nástupem konzumní společnosti v 80. letech, masivním rozšířením marketingových a reklamních nástrojů a rozšířením informačních technologií, pozdějitaké internetu. Koncem 80. let se začaly objevovat také první příručky a mateřské časopisy psané novým stylem a z nich zejména časopis Tamago kurabu (příručky Tamahijo) začal díky svému dominantnímu postavení na trhu jednoznačně určovat trendy. Za hlavnícíl při výběru osobního jména pro dítě stanovil dosažení "unikátnosti/originality" (kosei). V duchu tohoto hesla následně japonští rodiče ve snaze dostát trendu začali vymýšlet "unikátní" jména.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Dálný východ

  • ISSN

    1805-1049

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    18-30

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database