The Strive for Originality - The Influence of Social Changes on the Choice of First Name in Contemporary Japan
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F12%3A33144559" target="_blank" >RIV/61989592:15210/12:33144559 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Snaha o jedinečnost - vliv společenských změn na volbu osobního jména v současném Japonsku
Original language description
Situace kolem výběru/volby osobního jména v Japonsku se koncem 80. let 20. století začala ubírat dalším, novým směrem, který zesílil na přelomu tisíciletí a trvá dodnes. Ve společnosti se tehdy vedle "běžných" jmen začala objevovat jména "nového typu". Nové trendy, jež taková jména přinesly, byly podle japonského antropologa Jasumasy Kobajašiho nastartovány nástupem konzumní společnosti v 80. letech, masivním rozšířením marketingových a reklamních nástrojů a rozšířením informačních technologií, pozdějitaké internetu. Koncem 80. let se začaly objevovat také první příručky a mateřské časopisy psané novým stylem a z nich zejména časopis Tamago kurabu (příručky Tamahijo) začal díky svému dominantnímu postavení na trhu jednoznačně určovat trendy. Za hlavnícíl při výběru osobního jména pro dítě stanovil dosažení "unikátnosti/originality" (kosei). V duchu tohoto hesla následně japonští rodiče ve snaze dostát trendu začali vymýšlet "unikátní" jména.
Czech name
Snaha o jedinečnost - vliv společenských změn na volbu osobního jména v současném Japonsku
Czech description
Situace kolem výběru/volby osobního jména v Japonsku se koncem 80. let 20. století začala ubírat dalším, novým směrem, který zesílil na přelomu tisíciletí a trvá dodnes. Ve společnosti se tehdy vedle "běžných" jmen začala objevovat jména "nového typu". Nové trendy, jež taková jména přinesly, byly podle japonského antropologa Jasumasy Kobajašiho nastartovány nástupem konzumní společnosti v 80. letech, masivním rozšířením marketingových a reklamních nástrojů a rozšířením informačních technologií, pozdějitaké internetu. Koncem 80. let se začaly objevovat také první příručky a mateřské časopisy psané novým stylem a z nich zejména časopis Tamago kurabu (příručky Tamahijo) začal díky svému dominantnímu postavení na trhu jednoznačně určovat trendy. Za hlavnícíl při výběru osobního jména pro dítě stanovil dosažení "unikátnosti/originality" (kosei). V duchu tohoto hesla následně japonští rodiče ve snaze dostát trendu začali vymýšlet "unikátní" jména.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Dálný východ
ISSN
1805-1049
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
18-30
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—