Asymmetric conflicts in the theory of disintegrated society as a challenge for intervention of andragogical dimension in community education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33144011" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33144011 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
ASYMETRICKÉ KONFLIKTY TEORIE DEZINTEGROVANÉ SPOLEČNOSTI JAKO VÝZVA PRO INTERVENCI ANDRAGOGICKÉ DIMENZE KOMUNITNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
Original language description
Příspěvek reaguje na aktuální problematiku postmoderní společnosti, tj. na vzrůstající tendenci sociálního konfliktu. Cílem příspěvku bylo identifikovat sociální konflikt prizmatem Heitmeyerovy teorie dezintegrované společnosti a představit komunitní vzdělávání jako nástroj andragogické intervence, který umožňuje sociální konflikt eliminovat. Text obhajuje v teoretické rovině význam andragogické dimenze komunitního vzdělávání v problematice asymetrických konfliktů, zejména konfliktu regulačního a kohezního. Komunitní vzdělávání zde vystupuje na pozadí sociologie a je vymezeno na poli integrální andragogiky jako sociokulturní animační intervenční strategie. Filantropické záměry komunitního vzdělávání vyjadřují reflexi sociální reality, sociální kapitálkomunity, ducha pospolitosti, sociální soudržnost, solidaritu, péči, svépomoc atd. Takto může komunitní vzdělávání bránit vzniku nebo šíření asymetrických konfliktů nebo snižovat jejich dopady.
Czech name
ASYMETRICKÉ KONFLIKTY TEORIE DEZINTEGROVANÉ SPOLEČNOSTI JAKO VÝZVA PRO INTERVENCI ANDRAGOGICKÉ DIMENZE KOMUNITNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
Czech description
Příspěvek reaguje na aktuální problematiku postmoderní společnosti, tj. na vzrůstající tendenci sociálního konfliktu. Cílem příspěvku bylo identifikovat sociální konflikt prizmatem Heitmeyerovy teorie dezintegrované společnosti a představit komunitní vzdělávání jako nástroj andragogické intervence, který umožňuje sociální konflikt eliminovat. Text obhajuje v teoretické rovině význam andragogické dimenze komunitního vzdělávání v problematice asymetrických konfliktů, zejména konfliktu regulačního a kohezního. Komunitní vzdělávání zde vystupuje na pozadí sociologie a je vymezeno na poli integrální andragogiky jako sociokulturní animační intervenční strategie. Filantropické záměry komunitního vzdělávání vyjadřují reflexi sociální reality, sociální kapitálkomunity, ducha pospolitosti, sociální soudržnost, solidaritu, péči, svépomoc atd. Takto může komunitní vzdělávání bránit vzniku nebo šíření asymetrických konfliktů nebo snižovat jejich dopady.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Sociální konflikty. Sociologická a andragogická perspektiva
ISBN
978-80-244-3432-2
Number of pages of the result
11
Pages from-to
101-111
Number of pages of the book
154
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS chapter
—