All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Asymmetric conflicts in the theory of disintegrated society as a challenge for intervention of andragogical dimension in community education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33144011" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33144011 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    ASYMETRICKÉ KONFLIKTY TEORIE DEZINTEGROVANÉ SPOLEČNOSTI JAKO VÝZVA PRO INTERVENCI ANDRAGOGICKÉ DIMENZE KOMUNITNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ

  • Original language description

    Příspěvek reaguje na aktuální problematiku postmoderní společnosti, tj. na vzrůstající tendenci sociálního konfliktu. Cílem příspěvku bylo identifikovat sociální konflikt prizmatem Heitmeyerovy teorie dezintegrované společnosti a představit komunitní vzdělávání jako nástroj andragogické intervence, který umožňuje sociální konflikt eliminovat. Text obhajuje v teoretické rovině význam andragogické dimenze komunitního vzdělávání v problematice asymetrických konfliktů, zejména konfliktu regulačního a kohezního. Komunitní vzdělávání zde vystupuje na pozadí sociologie a je vymezeno na poli integrální andragogiky jako sociokulturní animační intervenční strategie. Filantropické záměry komunitního vzdělávání vyjadřují reflexi sociální reality, sociální kapitálkomunity, ducha pospolitosti, sociální soudržnost, solidaritu, péči, svépomoc atd. Takto může komunitní vzdělávání bránit vzniku nebo šíření asymetrických konfliktů nebo snižovat jejich dopady.

  • Czech name

    ASYMETRICKÉ KONFLIKTY TEORIE DEZINTEGROVANÉ SPOLEČNOSTI JAKO VÝZVA PRO INTERVENCI ANDRAGOGICKÉ DIMENZE KOMUNITNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ

  • Czech description

    Příspěvek reaguje na aktuální problematiku postmoderní společnosti, tj. na vzrůstající tendenci sociálního konfliktu. Cílem příspěvku bylo identifikovat sociální konflikt prizmatem Heitmeyerovy teorie dezintegrované společnosti a představit komunitní vzdělávání jako nástroj andragogické intervence, který umožňuje sociální konflikt eliminovat. Text obhajuje v teoretické rovině význam andragogické dimenze komunitního vzdělávání v problematice asymetrických konfliktů, zejména konfliktu regulačního a kohezního. Komunitní vzdělávání zde vystupuje na pozadí sociologie a je vymezeno na poli integrální andragogiky jako sociokulturní animační intervenční strategie. Filantropické záměry komunitního vzdělávání vyjadřují reflexi sociální reality, sociální kapitálkomunity, ducha pospolitosti, sociální soudržnost, solidaritu, péči, svépomoc atd. Takto může komunitní vzdělávání bránit vzniku nebo šíření asymetrických konfliktů nebo snižovat jejich dopady.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Sociální konflikty. Sociologická a andragogická perspektiva

  • ISBN

    978-80-244-3432-2

  • Number of pages of the result

    11

  • Pages from-to

    101-111

  • Number of pages of the book

    154

  • Publisher name

    Univerzita Palackého

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS chapter