All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Reflection of social exclusion in integral andragogy - origins and approaches

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33147419" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33147419 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Reflexe sociální exkluze v integrální andragogice: zdroje a přístupy

  • Original language description

    Kapitola Reflexe sociální exkluze v integrální andragogice - zdroje a přístupy se zabývá funkcemi andragogiky při zkoumání aktuálních sociálních jevů, jako je sociální exkluze a marginalizace. Andragogiku představuje v širším pojetí oproti tradičnímu vymezení jako vědy o výchově a vzdělávání dospělých. Širší pojetí andragogiky jako vědy o mobilizaci lidského kapitálu, označované jako integrální andragogika umožňuje tematizovat řešené problémy v širším sociologickém a kulturně antropologickém kontextu jako problémy interkulturní, objevující se při střetu kultur. V České republice jde především o dysfunkční interkulturní komunikaci mezi subkulturami, ať už jsou definované etnicky či sociálně. Jedním z perspektivních témat integrální andragogiky profilované do oblasti HR managementu tedy je hledání nástrojů řešení střetů subkultur a rozvoj kompetencí pracovníků k těmto řešením, ale také vytváření nástrojů utváření dominantní organizační kultury, která by integrovala dílčí subkultury firmy

  • Czech name

    Reflexe sociální exkluze v integrální andragogice: zdroje a přístupy

  • Czech description

    Kapitola Reflexe sociální exkluze v integrální andragogice - zdroje a přístupy se zabývá funkcemi andragogiky při zkoumání aktuálních sociálních jevů, jako je sociální exkluze a marginalizace. Andragogiku představuje v širším pojetí oproti tradičnímu vymezení jako vědy o výchově a vzdělávání dospělých. Širší pojetí andragogiky jako vědy o mobilizaci lidského kapitálu, označované jako integrální andragogika umožňuje tematizovat řešené problémy v širším sociologickém a kulturně antropologickém kontextu jako problémy interkulturní, objevující se při střetu kultur. V České republice jde především o dysfunkční interkulturní komunikaci mezi subkulturami, ať už jsou definované etnicky či sociálně. Jedním z perspektivních témat integrální andragogiky profilované do oblasti HR managementu tedy je hledání nástrojů řešení střetů subkultur a rozvoj kompetencí pracovníků k těmto řešením, ale také vytváření nástrojů utváření dominantní organizační kultury, která by integrovala dílčí subkultury firmy

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AO - Sociology, demography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Sociální exkluze v multikulturních společnostech: Komparace současné situace v České republice a v Mexiku

  • ISBN

    978-80-244-3648-7

  • Number of pages of the result

    13

  • Pages from-to

    125-137

  • Number of pages of the book

    192

  • Publisher name

    Univerzita Palackého

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS chapter