Negative campaigning and political cynicism in the Czech Republic.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33148064" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33148064 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.ceeol.com/aspx/getdocument.aspx?logid=5&id=3e118ef0-1845-4295-944e-1fab08c3a222" target="_blank" >http://www.ceeol.com/aspx/getdocument.aspx?logid=5&id=3e118ef0-1845-4295-944e-1fab08c3a222</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PC2013-1-49" target="_blank" >10.5817/PC2013-1-49</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Negativní kampaně a politický cynismus v ČR
Original language description
V návaznosti na teorii media malaise si článek klade za cíl zhodnotit roli negativní kampaně v českých volbách a analyzovat, jak je vnímána voliči, jak koreluje s volbou strany a jinými důležitými proměnnými. Analýza vychází z dat České volební studie 2010. Autorka vychází z kauzální souvislosti formulované ve výše uvedené teorii, podle níž účinek zpravodajských médií a jejich důraz na negativní zprávy a negativitu přispívá k rostoucímu politickému cynismu mezi občany. Negativní a konfliktní mediální zprávy, které jsou ještě intenzivnější během volebních kampaní mohou aktivovat spirálu cynismu a přispívat k nižší důvěře veřejnosti v politické aktéry, nižší volební účasti a zájmu o politiku (Cappella a Jamieson, 1997). Autorka se snaží ověřit hypotézu:Čím více lidé sledují média a čím více jsou vystevení volební kampani, tím větší je jejich politický cynismus.
Czech name
Negativní kampaně a politický cynismus v ČR
Czech description
V návaznosti na teorii media malaise si článek klade za cíl zhodnotit roli negativní kampaně v českých volbách a analyzovat, jak je vnímána voliči, jak koreluje s volbou strany a jinými důležitými proměnnými. Analýza vychází z dat České volební studie 2010. Autorka vychází z kauzální souvislosti formulované ve výše uvedené teorii, podle níž účinek zpravodajských médií a jejich důraz na negativní zprávy a negativitu přispívá k rostoucímu politickému cynismu mezi občany. Negativní a konfliktní mediální zprávy, které jsou ještě intenzivnější během volebních kampaní mohou aktivovat spirálu cynismu a přispívat k nižší důvěře veřejnosti v politické aktéry, nižší volební účasti a zájmu o politiku (Cappella a Jamieson, 1997). Autorka se snaží ověřit hypotézu:Čím více lidé sledují média a čím více jsou vystevení volební kampani, tím větší je jejich politický cynismus.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AD - Political sciences
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Politologický časopis
ISSN
1211-3247
e-ISSN
—
Volume of the periodical
20
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
20
Pages from-to
49-68
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—