All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Negative campaigning and political cynicism in the Czech Republic.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33148064" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33148064 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.ceeol.com/aspx/getdocument.aspx?logid=5&id=3e118ef0-1845-4295-944e-1fab08c3a222" target="_blank" >http://www.ceeol.com/aspx/getdocument.aspx?logid=5&id=3e118ef0-1845-4295-944e-1fab08c3a222</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PC2013-1-49" target="_blank" >10.5817/PC2013-1-49</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Negativní kampaně a politický cynismus v ČR

  • Original language description

    V návaznosti na teorii media malaise si článek klade za cíl zhodnotit roli negativní kampaně v českých volbách a analyzovat, jak je vnímána voliči, jak koreluje s volbou strany a jinými důležitými proměnnými. Analýza vychází z dat České volební studie 2010. Autorka vychází z kauzální souvislosti formulované ve výše uvedené teorii, podle níž účinek zpravodajských médií a jejich důraz na negativní zprávy a negativitu přispívá k rostoucímu politickému cynismu mezi občany. Negativní a konfliktní mediální zprávy, které jsou ještě intenzivnější během volebních kampaní mohou aktivovat spirálu cynismu a přispívat k nižší důvěře veřejnosti v politické aktéry, nižší volební účasti a zájmu o politiku (Cappella a Jamieson, 1997). Autorka se snaží ověřit hypotézu:Čím více lidé sledují média a čím více jsou vystevení volební kampani, tím větší je jejich politický cynismus.

  • Czech name

    Negativní kampaně a politický cynismus v ČR

  • Czech description

    V návaznosti na teorii media malaise si článek klade za cíl zhodnotit roli negativní kampaně v českých volbách a analyzovat, jak je vnímána voliči, jak koreluje s volbou strany a jinými důležitými proměnnými. Analýza vychází z dat České volební studie 2010. Autorka vychází z kauzální souvislosti formulované ve výše uvedené teorii, podle níž účinek zpravodajských médií a jejich důraz na negativní zprávy a negativitu přispívá k rostoucímu politickému cynismu mezi občany. Negativní a konfliktní mediální zprávy, které jsou ještě intenzivnější během volebních kampaní mohou aktivovat spirálu cynismu a přispívat k nižší důvěře veřejnosti v politické aktéry, nižší volební účasti a zájmu o politiku (Cappella a Jamieson, 1997). Autorka se snaží ověřit hypotézu:Čím více lidé sledují média a čím více jsou vystevení volební kampani, tím větší je jejich politický cynismus.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AD - Political sciences

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Politologický časopis

  • ISSN

    1211-3247

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    20

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    20

  • Pages from-to

    49-68

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database