Self-esteem of the czech adolescents in relationship to the risky behavior - according to the rosenberg self-esteem concept
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33149947" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33149947 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sebepojetí českých adolescentů ve vztahu k rizikovému chování - dle Rosenbergovy koncepce sebehodnocení
Original language description
Cílem příspěvku je prezentace výsledků školní dotazníkové studie se zaměřením na rizikové chování adolescentů ve vztahu k jejich sebepojetí. Testování proběhlo na vybraném školském zařízení. Výzkumný vzorek (N = 200) tvořili žáci ve věku 11 - 15 let, tzn. žáci 2. stupně ZŠ. V poslední době byly v rámci různých studií detailněji popsány vztahy mezi jednotlivými typy rizikového chování a mezi nízkým nebo vysokým sebehodnocením. Byly popsány např. vztahy mezi nízkým sebehodnocením s delikvencí a agresivními tendencemi nebo zneužívání návykových látek. V rámci školní dotazníkové studie jsme se zaměřili na oblast sebepojetí dospívajících v širším kontextu. Testová baterie obsahovala Rosenbergovu škálu sebehodnocení (RŠS/RSES), aktualizovanou revizi Dotazníku sebepojetí školní úspěšnosti (SPAS) a další dotazníkové nástroje zaměřené na oblast rizikového chování a osobnostních charakteristik. Příspěvek bude tedy zaměřen na hlavní souvislosti mezi vybranými faktory těchto použitých nástrojů.
Czech name
Sebepojetí českých adolescentů ve vztahu k rizikovému chování - dle Rosenbergovy koncepce sebehodnocení
Czech description
Cílem příspěvku je prezentace výsledků školní dotazníkové studie se zaměřením na rizikové chování adolescentů ve vztahu k jejich sebepojetí. Testování proběhlo na vybraném školském zařízení. Výzkumný vzorek (N = 200) tvořili žáci ve věku 11 - 15 let, tzn. žáci 2. stupně ZŠ. V poslední době byly v rámci různých studií detailněji popsány vztahy mezi jednotlivými typy rizikového chování a mezi nízkým nebo vysokým sebehodnocením. Byly popsány např. vztahy mezi nízkým sebehodnocením s delikvencí a agresivními tendencemi nebo zneužívání návykových látek. V rámci školní dotazníkové studie jsme se zaměřili na oblast sebepojetí dospívajících v širším kontextu. Testová baterie obsahovala Rosenbergovu škálu sebehodnocení (RŠS/RSES), aktualizovanou revizi Dotazníku sebepojetí školní úspěšnosti (SPAS) a další dotazníkové nástroje zaměřené na oblast rizikového chování a osobnostních charakteristik. Příspěvek bude tedy zaměřen na hlavní souvislosti mezi vybranými faktory těchto použitých nástrojů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
PHD EXISTENCE 2014: Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech - Sborník příspěvků
ISBN
978-80-244-4224-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
215-224
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
May 19, 2014
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—