What Determines Cultural Transfer? A Case Study: The Triennale di Milano and Czechoslovakia in 1957 a 1960
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33150589" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33150589 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Co podmiňuje kulturní transfer? Případová studie: Triennale di Milano a Československo v letech 1957 a 1960
Original language description
Krátký exkurz do široké problematiky národních expozic na Triennale di Milano, nejvýznamnější výstavy užitého umění, designu a architektury, jejíž kořeny sahají do roku 1923. Milánská výstava, která byla později přezdívaná jako "tělocvična designu", představovala již od počátku ideální prostředí k prezentaci i recepci nových umělecko-kulturních hodnot, stylů a tendencí. Stejně tak sloužila k ověření vlastních postojů v konfrontaci s mezinárodní odbornou veřejností. Cílem příspěvku je přiblížit pozadí účasti Československa na XI. a XII. Triennale di Milano skrze dochovanou dokumentaci a korespondenci z archivu Triennale di Milano, Uměleckoprůmyslového muzea v Praze a archivu Ministerstva zahraničních věcí České republiky. Dochovaný archivní materiál námumožní lépe pochopit nejen zákulisí organizace ale také společenské, ekonomické a politické podmínky, jež na přelomu padesátých a šedesátých let zdánlivě neviditelně, ale přesto se značným vlivem, promlouvaly do koncepce a výběru umělců
Czech name
Co podmiňuje kulturní transfer? Případová studie: Triennale di Milano a Československo v letech 1957 a 1960
Czech description
Krátký exkurz do široké problematiky národních expozic na Triennale di Milano, nejvýznamnější výstavy užitého umění, designu a architektury, jejíž kořeny sahají do roku 1923. Milánská výstava, která byla později přezdívaná jako "tělocvična designu", představovala již od počátku ideální prostředí k prezentaci i recepci nových umělecko-kulturních hodnot, stylů a tendencí. Stejně tak sloužila k ověření vlastních postojů v konfrontaci s mezinárodní odbornou veřejností. Cílem příspěvku je přiblížit pozadí účasti Československa na XI. a XII. Triennale di Milano skrze dochovanou dokumentaci a korespondenci z archivu Triennale di Milano, Uměleckoprůmyslového muzea v Praze a archivu Ministerstva zahraničních věcí České republiky. Dochovaný archivní materiál námumožní lépe pochopit nejen zákulisí organizace ale také společenské, ekonomické a politické podmínky, jež na přelomu padesátých a šedesátých let zdánlivě neviditelně, ale přesto se značným vlivem, promlouvaly do koncepce a výběru umělců
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Cultural Transfer Umělecká výměna mezi Itálií a střední Evropou. Sborník příspěvků mezinárodní konference studentů doktorských studijních programů
ISBN
978-80-87922-02-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
207-212
Publisher name
Univerzita Karlova v Praze. Katolická teologická fakulta
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Apr 25, 2014
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—