All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

From the Collective House (Koldom) to the Dental Chair. Czechoslovak Exposition at Triennale di Milano in 1947-1968

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73581865" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73581865 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Od Koldomu po zubařské křeslo. Expozice Československa na Triennale di Milano mezi léty 1947–1968

  • Original language description

    Řešení výstavních instalací poválečného Československa na Triennale di Milano, výběr komisařů či samotných exponátů pro dílčí ročníky mezinárodní výstavy v sobě materializují kulturní politiku socialistického Československa. Příspěvek uvádí čtenáře do problematiky účastí Československa na Triennale di Milano od poloviny čtyřicátých let do roku 1968 - od poválečné expozice architektury vedené architekty Cubrem, Hrubým, Linhartem a Pokorným, která reagovala na nutnost poválečné rekonstrukce (1947), přes monografickou výstavu skla roku 1957, Sovovu a Kotíkovu instalaci užitého umění z roku 1960, která se snažila navázat na úspěchy na EXPO v Bruselu, až po čistou a velmi věcnou instalaci Bohuslava Rychlinka z roku 1968, jež koncepčně vycházela z úvah designéra Petra Tučného.

  • Czech name

    Od Koldomu po zubařské křeslo. Expozice Československa na Triennale di Milano mezi léty 1947–1968

  • Czech description

    Řešení výstavních instalací poválečného Československa na Triennale di Milano, výběr komisařů či samotných exponátů pro dílčí ročníky mezinárodní výstavy v sobě materializují kulturní politiku socialistického Československa. Příspěvek uvádí čtenáře do problematiky účastí Československa na Triennale di Milano od poloviny čtyřicátých let do roku 1968 - od poválečné expozice architektury vedené architekty Cubrem, Hrubým, Linhartem a Pokorným, která reagovala na nutnost poválečné rekonstrukce (1947), přes monografickou výstavu skla roku 1957, Sovovu a Kotíkovu instalaci užitého umění z roku 1960, která se snažila navázat na úspěchy na EXPO v Bruselu, až po čistou a velmi věcnou instalaci Bohuslava Rychlinka z roku 1968, jež koncepčně vycházela z úvah designéra Petra Tučného.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Co bylo Československo? Kulturní konstrukce státní identity

  • ISBN

    978-80-87989-23-4

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    159-170

  • Publisher name

    Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Veletržní palác, Národní galerie v Praze

  • Event date

    Jan 21, 2016

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article