From the Collective House (Koldom) to the Dental Chair. Czechoslovak Exposition at Triennale di Milano in 1947-1968
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73581865" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73581865 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Od Koldomu po zubařské křeslo. Expozice Československa na Triennale di Milano mezi léty 1947–1968
Original language description
Řešení výstavních instalací poválečného Československa na Triennale di Milano, výběr komisařů či samotných exponátů pro dílčí ročníky mezinárodní výstavy v sobě materializují kulturní politiku socialistického Československa. Příspěvek uvádí čtenáře do problematiky účastí Československa na Triennale di Milano od poloviny čtyřicátých let do roku 1968 - od poválečné expozice architektury vedené architekty Cubrem, Hrubým, Linhartem a Pokorným, která reagovala na nutnost poválečné rekonstrukce (1947), přes monografickou výstavu skla roku 1957, Sovovu a Kotíkovu instalaci užitého umění z roku 1960, která se snažila navázat na úspěchy na EXPO v Bruselu, až po čistou a velmi věcnou instalaci Bohuslava Rychlinka z roku 1968, jež koncepčně vycházela z úvah designéra Petra Tučného.
Czech name
Od Koldomu po zubařské křeslo. Expozice Československa na Triennale di Milano mezi léty 1947–1968
Czech description
Řešení výstavních instalací poválečného Československa na Triennale di Milano, výběr komisařů či samotných exponátů pro dílčí ročníky mezinárodní výstavy v sobě materializují kulturní politiku socialistického Československa. Příspěvek uvádí čtenáře do problematiky účastí Československa na Triennale di Milano od poloviny čtyřicátých let do roku 1968 - od poválečné expozice architektury vedené architekty Cubrem, Hrubým, Linhartem a Pokorným, která reagovala na nutnost poválečné rekonstrukce (1947), přes monografickou výstavu skla roku 1957, Sovovu a Kotíkovu instalaci užitého umění z roku 1960, která se snažila navázat na úspěchy na EXPO v Bruselu, až po čistou a velmi věcnou instalaci Bohuslava Rychlinka z roku 1968, jež koncepčně vycházela z úvah designéra Petra Tučného.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
60401 - Arts, Art history
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Co bylo Československo? Kulturní konstrukce státní identity
ISBN
978-80-87989-23-4
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
12
Pages from-to
159-170
Publisher name
Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze
Place of publication
Praha
Event location
Veletržní palác, Národní galerie v Praze
Event date
Jan 21, 2016
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—