First aid training in driving schools - uselessness or relevant measure with considerable potential?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33151082" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33151082 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/44994575:_____/14:#0001275
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výuka první pomoci v autoškolách - zbytečnost nebo relevantní opatření s velkým potenciálem?
Original language description
Vzhledem k velkému potenciálu správného poskytování první pomoci k záchraně životů při dopravních nehodách je důležité sledovat reálný efekt současného systému výuky první pomoci v rámci autoškol. Tato studie se tak zaměřuje na zjištění efektivity kurzůprvní pomoci v autoškolách pomocí dotazníkového šetření mezi frekventanty. Šetření ukazuje, že ochota poskytovat první pomoc je vysoká, přičemž sebedůvěra ve správné provedení je relativně nízká a reálné znalosti téměř nulové. Ochotu poskytnout první pomoc navíc snižují určité okolnosti (například pokud je pacient z jiné etnické skupiny) a část respondentů by se na místě dopravní nehody chovala způsobem, který by mohl vést k dalším zraněním či úmrtí. Hlavním nedostatkem výuky v autoškolách je zcela nevyhovující časová dotace a teoretická podstata kurzu.
Czech name
Výuka první pomoci v autoškolách - zbytečnost nebo relevantní opatření s velkým potenciálem?
Czech description
Vzhledem k velkému potenciálu správného poskytování první pomoci k záchraně životů při dopravních nehodách je důležité sledovat reálný efekt současného systému výuky první pomoci v rámci autoškol. Tato studie se tak zaměřuje na zjištění efektivity kurzůprvní pomoci v autoškolách pomocí dotazníkového šetření mezi frekventanty. Šetření ukazuje, že ochota poskytovat první pomoc je vysoká, přičemž sebedůvěra ve správné provedení je relativně nízká a reálné znalosti téměř nulové. Ochotu poskytnout první pomoc navíc snižují určité okolnosti (například pokud je pacient z jiné etnické skupiny) a část respondentů by se na místě dopravní nehody chovala způsobem, který by mohl vést k dalším zraněním či úmrtí. Hlavním nedostatkem výuky v autoškolách je zcela nevyhovující časová dotace a teoretická podstata kurzu.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Psychologie a její kontexty
ISSN
1805-9023
e-ISSN
—
Volume of the periodical
5
Issue of the periodical within the volume
Supplementum
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
107-115
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—