Content validity of SPF tests 2011-2013
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33153268" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33153268 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://flexibooks.cz/tvorba-a-administrace-testu-studijnich-predpokladu-na-ff-up/d-73037/" target="_blank" >http://flexibooks.cz/tvorba-a-administrace-testu-studijnich-predpokladu-na-ff-up/d-73037/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Obsahová validita testů SPF 2011-2013
Original language description
Cílem kapitoly je nastínit problematiku konstruktu "studijních předpokladů", a to jednak z pohledu dosavadních výzkumů, jednak z hlediska praktické konstrukce testů. Na příkladu explorační faktorové analýzy testů SPF z let 2011-2013 ilustrujeme obtížnostzachování teoretické dimenzionality testů studijních předpokladů. Ukazuje se, že jednotlivé položky může sytit větší množství faktorů, což lze vnímat v souvislosti s implicitními dovednostmi potřebnými k vyřešení dané položky. Zároveň prezentujeme výsledky zpětnovazebného dotazníkového šetření mezi uchazeči o studium na FF UP z let 2013 a 2014 stran jejich představ o studijních předpokladech a hodnocení obtížnosti testů SPF. Navzdory očekávání je test hodnocen jako přiměřeně obtížný, ačkoliv ani samotní uchazeči se mnohdy v definici "studijních předpokladů" neshodnou.
Czech name
Obsahová validita testů SPF 2011-2013
Czech description
Cílem kapitoly je nastínit problematiku konstruktu "studijních předpokladů", a to jednak z pohledu dosavadních výzkumů, jednak z hlediska praktické konstrukce testů. Na příkladu explorační faktorové analýzy testů SPF z let 2011-2013 ilustrujeme obtížnostzachování teoretické dimenzionality testů studijních předpokladů. Ukazuje se, že jednotlivé položky může sytit větší množství faktorů, což lze vnímat v souvislosti s implicitními dovednostmi potřebnými k vyřešení dané položky. Zároveň prezentujeme výsledky zpětnovazebného dotazníkového šetření mezi uchazeči o studium na FF UP z let 2013 a 2014 stran jejich představ o studijních předpokladech a hodnocení obtížnosti testů SPF. Navzdory očekávání je test hodnocen jako přiměřeně obtížný, ačkoliv ani samotní uchazeči se mnohdy v definici "studijních předpokladů" neshodnou.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Tvorba, administrace a analýza testů studijních předpokladů
ISBN
978-80-244-4415-4
Number of pages of the result
20
Pages from-to
54-73
Number of pages of the book
166
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS chapter
—