All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Item analysis of learning potential tests asa way of increasing quality of university admission process

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33153975" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33153975 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Položková analýza testů studijních předpokladů jako součást zkvalitňování procesu přijímání na vysokou školu

  • Original language description

    Přijímací řízení na VŠ je situace high-stakes testování. Potřebujeme proto kvalitní, tj. objektivní, validní a spolehlivé testy. Test je ovšem jen tak dobrý, jak dobré jsou jeho položky. Článek představuje položkovou analýzu dle klasické testové teorie (obtížnost, citlivost, vnitřní konzistence) testů studijních předpokladů na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Datový soubor tvořilo 14 verzí přijímacích testů o 50 položkách, tj. celkem 700 položek rozdělený do 5 oddílů (základy společenských věd a všeobecný přehled, verbální myšlení, kritické myšlení, prostorová představivost, logicko-analytické myšlení), které v roce 2014 řešilo celkem 3836 uchazečů. Z výsledků plyne, že nedokonalých položek je i přes poměrně měkká kritéria, poměrněhodně. Pokud těchto zhruba 30 % položek vyřadíme, psychometrické ukazatele testů studijních předpokladů se zlepší. Ne vždy se ale dá spoléhat na čísla, je důležitý též kvalitativní pohled, některé položky se dají opravit. Testy studijních

  • Czech name

    Položková analýza testů studijních předpokladů jako součást zkvalitňování procesu přijímání na vysokou školu

  • Czech description

    Přijímací řízení na VŠ je situace high-stakes testování. Potřebujeme proto kvalitní, tj. objektivní, validní a spolehlivé testy. Test je ovšem jen tak dobrý, jak dobré jsou jeho položky. Článek představuje položkovou analýzu dle klasické testové teorie (obtížnost, citlivost, vnitřní konzistence) testů studijních předpokladů na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Datový soubor tvořilo 14 verzí přijímacích testů o 50 položkách, tj. celkem 700 položek rozdělený do 5 oddílů (základy společenských věd a všeobecný přehled, verbální myšlení, kritické myšlení, prostorová představivost, logicko-analytické myšlení), které v roce 2014 řešilo celkem 3836 uchazečů. Z výsledků plyne, že nedokonalých položek je i přes poměrně měkká kritéria, poměrněhodně. Pokud těchto zhruba 30 % položek vyřadíme, psychometrické ukazatele testů studijních předpokladů se zlepší. Ne vždy se ale dá spoléhat na čísla, je důležitý též kvalitativní pohled, některé položky se dají opravit. Testy studijních

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    PHD EXISTENCE 2015. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech. Sborník odborných příspěvků.

  • ISBN

    978-80-244-4694-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    75-85

  • Publisher name

    Univerzita Palackého

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Feb 4, 2015

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article