Item analysis of learning potential tests asa way of increasing quality of university admission process
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33153975" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33153975 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Položková analýza testů studijních předpokladů jako součást zkvalitňování procesu přijímání na vysokou školu
Original language description
Přijímací řízení na VŠ je situace high-stakes testování. Potřebujeme proto kvalitní, tj. objektivní, validní a spolehlivé testy. Test je ovšem jen tak dobrý, jak dobré jsou jeho položky. Článek představuje položkovou analýzu dle klasické testové teorie (obtížnost, citlivost, vnitřní konzistence) testů studijních předpokladů na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Datový soubor tvořilo 14 verzí přijímacích testů o 50 položkách, tj. celkem 700 položek rozdělený do 5 oddílů (základy společenských věd a všeobecný přehled, verbální myšlení, kritické myšlení, prostorová představivost, logicko-analytické myšlení), které v roce 2014 řešilo celkem 3836 uchazečů. Z výsledků plyne, že nedokonalých položek je i přes poměrně měkká kritéria, poměrněhodně. Pokud těchto zhruba 30 % položek vyřadíme, psychometrické ukazatele testů studijních předpokladů se zlepší. Ne vždy se ale dá spoléhat na čísla, je důležitý též kvalitativní pohled, některé položky se dají opravit. Testy studijních
Czech name
Položková analýza testů studijních předpokladů jako součást zkvalitňování procesu přijímání na vysokou školu
Czech description
Přijímací řízení na VŠ je situace high-stakes testování. Potřebujeme proto kvalitní, tj. objektivní, validní a spolehlivé testy. Test je ovšem jen tak dobrý, jak dobré jsou jeho položky. Článek představuje položkovou analýzu dle klasické testové teorie (obtížnost, citlivost, vnitřní konzistence) testů studijních předpokladů na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Datový soubor tvořilo 14 verzí přijímacích testů o 50 položkách, tj. celkem 700 položek rozdělený do 5 oddílů (základy společenských věd a všeobecný přehled, verbální myšlení, kritické myšlení, prostorová představivost, logicko-analytické myšlení), které v roce 2014 řešilo celkem 3836 uchazečů. Z výsledků plyne, že nedokonalých položek je i přes poměrně měkká kritéria, poměrněhodně. Pokud těchto zhruba 30 % položek vyřadíme, psychometrické ukazatele testů studijních předpokladů se zlepší. Ne vždy se ale dá spoléhat na čísla, je důležitý též kvalitativní pohled, některé položky se dají opravit. Testy studijních
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
PHD EXISTENCE 2015. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech. Sborník odborných příspěvků.
ISBN
978-80-244-4694-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
75-85
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Feb 4, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—