All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Intuitive decision making and metaphors

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33154326" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33154326 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Intuitivní manažerské rozhodování a metafory

  • Original language description

    Rozhodovací proces manažerů bývá primárně chápán jako zcela racionální organizační fenomén, kdy manažer účelově analyzuje vstupy a výstupy svého rozhodnutí. I přes tuto představu vedoucí pracovník často přistupuje k rozhodnutí intuitivnímu, při kterém jeanalýza rozhodovacího problému prováděna až, když manažer racionalizuje důsledky svého rozhodnutí. Zabývám se tím, jak proces intuitivního rozhodování u manažera vzniká a co jej ovlivňuje. Znalosti a zkušenosti zabezpečují vědomostní bázi intuitivního rozhodnutí, emoce pak ovlivňují interpretaci a rozumění světu kolem nás. Jednotlivé kategorie jsou odděleně zkoumány dostatečně, navrhuji metodu, která by zkoumala všechny tři kategorie zároveň. Metoda spočívá ve zkoumání metafor. Metafory jsou samozřejmou součástí přirozeného jazyka, hlubší analýza však ukazuje jejich používání jako nesamozřejmé. Promítá se do nich řada mimojazykových faktorů sociální povahy. Cílem výzkumu je analýza metafor používaných manažery při racionalizaci intuiti

  • Czech name

    Intuitivní manažerské rozhodování a metafory

  • Czech description

    Rozhodovací proces manažerů bývá primárně chápán jako zcela racionální organizační fenomén, kdy manažer účelově analyzuje vstupy a výstupy svého rozhodnutí. I přes tuto představu vedoucí pracovník často přistupuje k rozhodnutí intuitivnímu, při kterém jeanalýza rozhodovacího problému prováděna až, když manažer racionalizuje důsledky svého rozhodnutí. Zabývám se tím, jak proces intuitivního rozhodování u manažera vzniká a co jej ovlivňuje. Znalosti a zkušenosti zabezpečují vědomostní bázi intuitivního rozhodnutí, emoce pak ovlivňují interpretaci a rozumění světu kolem nás. Jednotlivé kategorie jsou odděleně zkoumány dostatečně, navrhuji metodu, která by zkoumala všechny tři kategorie zároveň. Metoda spočívá ve zkoumání metafor. Metafory jsou samozřejmou součástí přirozeného jazyka, hlubší analýza však ukazuje jejich používání jako nesamozřejmé. Promítá se do nich řada mimojazykových faktorů sociální povahy. Cílem výzkumu je analýza metafor používaných manažery při racionalizaci intuiti

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Andragogika

  • ISSN

    1211-6378

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    19

  • Issue of the periodical within the volume

    2-3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    17-23

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database