Is Bonaventurianism a Unique Philosophical System? The Reception of Medieval Philosophical Traditions in the Works of Valerian Magni.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33155240" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33155240 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Bonaventurismus jako svébytný filosofický systém? K recepci středověké filosofické tradice v díle Valeriana Magniho
Original language description
Filosofické myšlení sv. Bonaventury, jednoho z nejvýznamnějších a nejvlivnějších autorů vrcholné scholastiky, se formuje na pozadí střetávání autorit Platóna, Aristotela a sv. Augustina. Interpretační otázkou zůstává, nakolik Bonaventura pokračuje v augustinovském způsob filosofování (É. Gilson), nebo je jeho přístup možno považovat za nekoherentní aristotelismus (F. Van Steenberghen), či tento konflikt zpracovává tvůrčím způsobem do podoby svébytného filosoficko-teologického systému (J. F. Quinn). Zdáse, že Bonaventurovo dílo v sobě ukrývá náboj, který může být rozvinut do systematické podoby, neboť v sedmnáctém století si kapucín Valerián Magni zvolil Bonaventurovo dědictví jako základ pro vybudování "nové" filosofie. Magniho filosofie se však zásadně liší od středověkého bonaventurismu, a to bez ohledu na různé interpretace Bonaventurova přístupu k filosofii. Za prvé, Magni byl ostrým kritikem Aristotela, a tak jeho filosofie nemůže být považována za nekoherentní aristotelismu, jak
Czech name
Bonaventurismus jako svébytný filosofický systém? K recepci středověké filosofické tradice v díle Valeriana Magniho
Czech description
Filosofické myšlení sv. Bonaventury, jednoho z nejvýznamnějších a nejvlivnějších autorů vrcholné scholastiky, se formuje na pozadí střetávání autorit Platóna, Aristotela a sv. Augustina. Interpretační otázkou zůstává, nakolik Bonaventura pokračuje v augustinovském způsob filosofování (É. Gilson), nebo je jeho přístup možno považovat za nekoherentní aristotelismus (F. Van Steenberghen), či tento konflikt zpracovává tvůrčím způsobem do podoby svébytného filosoficko-teologického systému (J. F. Quinn). Zdáse, že Bonaventurovo dílo v sobě ukrývá náboj, který může být rozvinut do systematické podoby, neboť v sedmnáctém století si kapucín Valerián Magni zvolil Bonaventurovo dědictví jako základ pro vybudování "nové" filosofie. Magniho filosofie se však zásadně liší od středověkého bonaventurismu, a to bez ohledu na různé interpretace Bonaventurova přístupu k filosofii. Za prvé, Magni byl ostrým kritikem Aristotela, a tak jeho filosofie nemůže být považována za nekoherentní aristotelismu, jak
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AA - Philosophy and religion
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GB14-37038G" target="_blank" >GB14-37038G: Between Renaissance and Baroque: Philosophy and Knowledge in the Czech Lands within the Wider European Context</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia neoaristotelica
ISSN
1214-8407
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2015
Issue of the periodical within the volume
Supplementum 2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
135-146
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—