All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Values and attitudes of Czech students in relation to otherness

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33157755" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33157755 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Husar6" target="_blank" >http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Husar6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hodnoty a postoje českých žáků ve vztahu k jinakosti

  • Original language description

    Náš článek se zaměřuje na postoje, které žáci základních a středních škol zaujímají k odlišným etnickým a náboženským skupinám, a na hodnoty, které považují za cenné ve vztahu k jinakosti. Představy žáků o jiných jsou zpravidla konstruovány nikoli pouze na základě vlastní zkušenosti, ale za pomoci zprostředkovaných informací a názorů jejich rodiny, přátel, vyučujících nebo obsahů, které šíří média. Součástí takovýchto konstrukcí jsou často stereotypní představy o skupinách, které jsou vnímány jako neměnné, homogenní a kulturně zcela odlišné. Cílem našeho příspěvku je zmapovat, jak žáci vnímají vybrané etnické a náboženské skupiny či jejich příslušníky, na základě čeho jejich názory vznikají a jaké mají tyto postoje vztah k hodnotám, které žáci považují za důležité.

  • Czech name

    Hodnoty a postoje českých žáků ve vztahu k jinakosti

  • Czech description

    Náš článek se zaměřuje na postoje, které žáci základních a středních škol zaujímají k odlišným etnickým a náboženským skupinám, a na hodnoty, které považují za cenné ve vztahu k jinakosti. Představy žáků o jiných jsou zpravidla konstruovány nikoli pouze na základě vlastní zkušenosti, ale za pomoci zprostředkovaných informací a názorů jejich rodiny, přátel, vyučujících nebo obsahů, které šíří média. Součástí takovýchto konstrukcí jsou často stereotypní představy o skupinách, které jsou vnímány jako neměnné, homogenní a kulturně zcela odlišné. Cílem našeho příspěvku je zmapovat, jak žáci vnímají vybrané etnické a náboženské skupiny či jejich příslušníky, na základě čeho jejich názory vznikají a jaké mají tyto postoje vztah k hodnotám, které žáci považují za důležité.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Nová sociálna edukácia človeka IV

  • ISBN

    978-80-555-1560-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    174-184

  • Publisher name

    Prešovská univerzita v Prešove

  • Place of publication

    Prešov

  • Event location

    Prešov

  • Event date

    Nov 10, 2015

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article