All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

How to minimise suffering from academic writing

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33159051" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33159051 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PHD%20VI/phdexistence2016_web2.pdf" target="_blank" >http://contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PHD%20VI/phdexistence2016_web2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Jak minimalizovat trápení při odborném psaní

  • Original language description

    Pro začínající badatele bývá odborné psaní náročné. Některé obtíže souvisí s nedostatkem praxe, která se nedá ničím nahradit - abychom se naučili psát, musíme zkrátka hodně psát. Mnohé obtíže ale souvisí spíše s nevědomostí "jak na to" a pouhá znalost může pomoci minimalizovat trápení při psaní. Autor využívá zkušeností s vedením workshopů pro začínající badatele - zejména pro doktorandy humanitních či sociálních oborů. Text obsahuje citace z dotazníkových šetření od účastníků těchto workshopů. Autor se nejdříve věnuje smyslu odborného psaní. Respondenti překvapivě často neviděli v psaní žádný smysl, což samo o sobě může negativně ovlivnit prožívání při psaní i samotnou kvalitu výsledného textu. Dále se autor věnuje tématům jak se naučit psát; pracovním návykům; strukturaci textu; a překonání počátečních obtíží.

  • Czech name

    Jak minimalizovat trápení při odborném psaní

  • Czech description

    Pro začínající badatele bývá odborné psaní náročné. Některé obtíže souvisí s nedostatkem praxe, která se nedá ničím nahradit - abychom se naučili psát, musíme zkrátka hodně psát. Mnohé obtíže ale souvisí spíše s nevědomostí "jak na to" a pouhá znalost může pomoci minimalizovat trápení při psaní. Autor využívá zkušeností s vedením workshopů pro začínající badatele - zejména pro doktorandy humanitních či sociálních oborů. Text obsahuje citace z dotazníkových šetření od účastníků těchto workshopů. Autor se nejdříve věnuje smyslu odborného psaní. Respondenti překvapivě často neviděli v psaní žádný smysl, což samo o sobě může negativně ovlivnit prožívání při psaní i samotnou kvalitu výsledného textu. Dále se autor věnuje tématům jak se naučit psát; pracovním návykům; strukturaci textu; a překonání počátečních obtíží.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    PhD existence 2016. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech

  • ISBN

    978-80-244-4963-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    70-75

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Feb 8, 2016

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article