How to minimise suffering from academic writing
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33159051" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33159051 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PHD%20VI/phdexistence2016_web2.pdf" target="_blank" >http://contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PHD%20VI/phdexistence2016_web2.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jak minimalizovat trápení při odborném psaní
Original language description
Pro začínající badatele bývá odborné psaní náročné. Některé obtíže souvisí s nedostatkem praxe, která se nedá ničím nahradit - abychom se naučili psát, musíme zkrátka hodně psát. Mnohé obtíže ale souvisí spíše s nevědomostí "jak na to" a pouhá znalost může pomoci minimalizovat trápení při psaní. Autor využívá zkušeností s vedením workshopů pro začínající badatele - zejména pro doktorandy humanitních či sociálních oborů. Text obsahuje citace z dotazníkových šetření od účastníků těchto workshopů. Autor se nejdříve věnuje smyslu odborného psaní. Respondenti překvapivě často neviděli v psaní žádný smysl, což samo o sobě může negativně ovlivnit prožívání při psaní i samotnou kvalitu výsledného textu. Dále se autor věnuje tématům jak se naučit psát; pracovním návykům; strukturaci textu; a překonání počátečních obtíží.
Czech name
Jak minimalizovat trápení při odborném psaní
Czech description
Pro začínající badatele bývá odborné psaní náročné. Některé obtíže souvisí s nedostatkem praxe, která se nedá ničím nahradit - abychom se naučili psát, musíme zkrátka hodně psát. Mnohé obtíže ale souvisí spíše s nevědomostí "jak na to" a pouhá znalost může pomoci minimalizovat trápení při psaní. Autor využívá zkušeností s vedením workshopů pro začínající badatele - zejména pro doktorandy humanitních či sociálních oborů. Text obsahuje citace z dotazníkových šetření od účastníků těchto workshopů. Autor se nejdříve věnuje smyslu odborného psaní. Respondenti překvapivě často neviděli v psaní žádný smysl, což samo o sobě může negativně ovlivnit prožívání při psaní i samotnou kvalitu výsledného textu. Dále se autor věnuje tématům jak se naučit psát; pracovním návykům; strukturaci textu; a překonání počátečních obtíží.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
PhD existence 2016. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech
ISBN
978-80-244-4963-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
70-75
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Feb 8, 2016
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—