All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The role of a teacher in curriculum implementation of multicultural education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33162022" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33162022 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/61989592:15410/16:33162022

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Role učitele při implementaci multikulturního vzdělávání do školních kurikul

  • Original language description

    V naší studii cílíme na pojímání multikulturní ideologie ve vzdělávacím procesu prizmatem antropologického diskurzu. Vycházíme z vlastního výzkumu mezi učiteli základních a středních škol ve Zlínském, Olomouckém a Moravskoslezském kraji, které se uskutečnilo v letech 2014 a 2015. Cílem našeho dlouhodobého výzkumného zájmu bylo zmapovat přístupy učitelů k tzv. ideám multikulturalismu. Tyto si vymezujeme v souladu s rámcovými vzdělávacími programy jako ty, jež vedou k nekonfliktní a rovnoprávné koexistenci různých skupin s odlišnou kulturou, etnickou příslušností, náboženským přesvědčením aj. Při prezentaci výsledků výzkumu se zaměřujeme na to, jak je multikulturní výchova na školách uchopována, jak je jí rozuměno, kterými předměty nejčastěji prostupuje. Jako klíčové se nám jeví přístupy pedagogů k příslušníkům etnických či náboženských menšin, z nichž byli nejčastěji reflektováni Romové. Různé etnické skupiny jsou obvykle chápány jako homogenní celky kulturně odlišné od majority, a tedy nesoucí punc "jinakosti", s nímž se pojí stereotypní představy o příslušnících těchto skupin. Takový přístup jde proti smyslu multikulturní výchovy, která by měla stereotypy odbourávat.

  • Czech name

    Role učitele při implementaci multikulturního vzdělávání do školních kurikul

  • Czech description

    V naší studii cílíme na pojímání multikulturní ideologie ve vzdělávacím procesu prizmatem antropologického diskurzu. Vycházíme z vlastního výzkumu mezi učiteli základních a středních škol ve Zlínském, Olomouckém a Moravskoslezském kraji, které se uskutečnilo v letech 2014 a 2015. Cílem našeho dlouhodobého výzkumného zájmu bylo zmapovat přístupy učitelů k tzv. ideám multikulturalismu. Tyto si vymezujeme v souladu s rámcovými vzdělávacími programy jako ty, jež vedou k nekonfliktní a rovnoprávné koexistenci různých skupin s odlišnou kulturou, etnickou příslušností, náboženským přesvědčením aj. Při prezentaci výsledků výzkumu se zaměřujeme na to, jak je multikulturní výchova na školách uchopována, jak je jí rozuměno, kterými předměty nejčastěji prostupuje. Jako klíčové se nám jeví přístupy pedagogů k příslušníkům etnických či náboženských menšin, z nichž byli nejčastěji reflektováni Romové. Různé etnické skupiny jsou obvykle chápány jako homogenní celky kulturně odlišné od majority, a tedy nesoucí punc "jinakosti", s nímž se pojí stereotypní představy o příslušnících těchto skupin. Takový přístup jde proti smyslu multikulturní výchovy, která by měla stereotypy odbourávat.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Civilia. Revue pro oborovou didaktiku společenských věd

  • ISSN

    1805-3963

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    7

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    21

  • Pages from-to

    59-79

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database