Reductionist understanding of multicultural education in czech schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33162023" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33162023 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/61989592:15410/16:33162023
Result on the web
<a href="http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1545/1814" target="_blank" >http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1545/1814</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2016-3-4" target="_blank" >10.5817/SP2016-3-4</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Redukcionistické chápání multikulturní výchovy na českých školách
Original language description
Studie se zaměřuje na reflexi realizace multikulturní výchovy na českých školách. Vycházíme z vlastního výzkumného šetření zjišťujícího přístupy pedagogů k realizaci multikulturní výchovy pedagogy základních a středních škol v České republice. Výsledky odhalují převážně redukcionistické chápání multikulturní výchovy vztahující se výhradně k etnickým a kulturním odlišnostem. Tento přístup podporuje představu jasné ohraničitelnosti skupin a tím produkuje či utvrzuje stereotypy o nás i o těch druhých. Naznačujeme proto možná východiska, skrze která by multikulturní výchova naopak skutečně přispívala k rozvoji tolerantní společnosti.
Czech name
Redukcionistické chápání multikulturní výchovy na českých školách
Czech description
Studie se zaměřuje na reflexi realizace multikulturní výchovy na českých školách. Vycházíme z vlastního výzkumného šetření zjišťujícího přístupy pedagogů k realizaci multikulturní výchovy pedagogy základních a středních škol v České republice. Výsledky odhalují převážně redukcionistické chápání multikulturní výchovy vztahující se výhradně k etnickým a kulturním odlišnostem. Tento přístup podporuje představu jasné ohraničitelnosti skupin a tím produkuje či utvrzuje stereotypy o nás i o těch druhých. Naznačujeme proto možná východiska, skrze která by multikulturní výchova naopak skutečně přispívala k rozvoji tolerantní společnosti.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia Paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Volume of the periodical
21
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
17
Pages from-to
63-79
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—