All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Reductionist understanding of multicultural education in czech schools

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33162023" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33162023 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/61989592:15410/16:33162023

  • Result on the web

    <a href="http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1545/1814" target="_blank" >http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1545/1814</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2016-3-4" target="_blank" >10.5817/SP2016-3-4</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Redukcionistické chápání multikulturní výchovy na českých školách

  • Original language description

    Studie se zaměřuje na reflexi realizace multikulturní výchovy na českých školách. Vycházíme z vlastního výzkumného šetření zjišťujícího přístupy pedagogů k realizaci multikulturní výchovy pedagogy základních a středních škol v České republice. Výsledky odhalují převážně redukcionistické chápání multikulturní výchovy vztahující se výhradně k etnickým a kulturním odlišnostem. Tento přístup podporuje představu jasné ohraničitelnosti skupin a tím produkuje či utvrzuje stereotypy o nás i o těch druhých. Naznačujeme proto možná východiska, skrze která by multikulturní výchova naopak skutečně přispívala k rozvoji tolerantní společnosti.

  • Czech name

    Redukcionistické chápání multikulturní výchovy na českých školách

  • Czech description

    Studie se zaměřuje na reflexi realizace multikulturní výchovy na českých školách. Vycházíme z vlastního výzkumného šetření zjišťujícího přístupy pedagogů k realizaci multikulturní výchovy pedagogy základních a středních škol v České republice. Výsledky odhalují převážně redukcionistické chápání multikulturní výchovy vztahující se výhradně k etnickým a kulturním odlišnostem. Tento přístup podporuje představu jasné ohraničitelnosti skupin a tím produkuje či utvrzuje stereotypy o nás i o těch druhých. Naznačujeme proto možná východiska, skrze která by multikulturní výchova naopak skutečně přispívala k rozvoji tolerantní společnosti.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia Paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    21

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    63-79

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database