Gifted children with dyslexia
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73582589" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73582589 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nadané děti s dyslexií
Original language description
Přednášející doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D. - Pro mnohé laiky a dokonce i pro řadu odborníků bývá stále obtížné připustit simultánní existenci rozumového nadání a handicapu. Nadání však může koexistovat s libovolným handicapem - somatickým, senzorickým, s psychiatrickou diagnózou (nejčastěji s Aspergerovým syndromem). Nejčastěji však identifikujeme souběh intelektového nadání s nedostatky ve školních dovednostech. Děti této specifické, avšak početné skupiny bývají v odborné literatuře označovány jako děti s dvojí výjimečností. Jedná se o diagnosticky, pedagogicky i intervenčně velmi nehomogenní skupinu dětí, studentů ale i dospělých, se specifickými vzdělávacími potřebami a často i specifickými psychickými problémy. V přednášce se, kromě úvodního zarámování celé problematiky mimořádných schopností, zaměříme na otázky spojené s identifikací nadaných dětí s dyslexií, s jejich sociálními a emociálními charakteristikami, problémy i riziky, jež mohou zabránit skutečnému rozvoji jejich nadprůměrného potenciálu. Rovněž se zmíníme o syntéze základních pedagogických a pedagogicko-psychologických, empiricky ověřených, zahraničních postupů a opatření, jež jsou ve vzdělávání této velmi specifické populace žáků, nejčastěji užívány.
Czech name
Nadané děti s dyslexií
Czech description
Přednášející doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D. - Pro mnohé laiky a dokonce i pro řadu odborníků bývá stále obtížné připustit simultánní existenci rozumového nadání a handicapu. Nadání však může koexistovat s libovolným handicapem - somatickým, senzorickým, s psychiatrickou diagnózou (nejčastěji s Aspergerovým syndromem). Nejčastěji však identifikujeme souběh intelektového nadání s nedostatky ve školních dovednostech. Děti této specifické, avšak početné skupiny bývají v odborné literatuře označovány jako děti s dvojí výjimečností. Jedná se o diagnosticky, pedagogicky i intervenčně velmi nehomogenní skupinu dětí, studentů ale i dospělých, se specifickými vzdělávacími potřebami a často i specifickými psychickými problémy. V přednášce se, kromě úvodního zarámování celé problematiky mimořádných schopností, zaměříme na otázky spojené s identifikací nadaných dětí s dyslexií, s jejich sociálními a emociálními charakteristikami, problémy i riziky, jež mohou zabránit skutečnému rozvoji jejich nadprůměrného potenciálu. Rovněž se zmíníme o syntéze základních pedagogických a pedagogicko-psychologických, empiricky ověřených, zahraničních postupů a opatření, jež jsou ve vzdělávání této velmi specifické populace žáků, nejčastěji užívány.
Classification
Type
W - Workshop organization
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Event location
Olomouc
Event country
CZ - CZECH REPUBLIC
Event starting date
—
Event ending date
—
Total number of attendees
10
Foreign attendee count
—
Type of event by attendee nationality
CST - Celostátní akce