Media Framing: aTheoretical and Methodological Definition in the Process of Political Communication1 Media Framing: aTheoretical and Methodological Definition in the Process of Political Communication1 Media Framing: aTheoretical and Methodological Definition in the Process of Political Communication1 Media Framing: a Theoretical and Methodological Definition in the Process of Political Communication
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73583616" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73583616 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://medialnistudia.files.wordpress.com/2017/12/ms_2-17_hurtikova.pdf" target="_blank" >https://medialnistudia.files.wordpress.com/2017/12/ms_2-17_hurtikova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mediální framing: teoretické a metodologické vymezení v procesu politické komunikace
Original language description
Cílem tohoto článku je představit teorii mediálního framingu v politické komunikaci, nejdůležitější typologie rámců a relevantní metodologii výzkumu jejích účinků. Framing je odvozen z ústřední role médií v komunikačním procesu a je nedílnou součástí mediální prezentace politických událostí. Studium jeho vlivu na ostatní hráče komunikačního procesu (politické vůdce na všech úrovních demokratického systému a veřejnost) se proto jeví jako potřebný. Příspěvek také představuje hlavní výzvy při studiu mediálního framingu a možné rady, jak nejlépe rozvíjet výzkum v této oblasti. Výsledky jsou shrnuty z analýzy příslušných akademických studií v zahraničí. Článek může poskytnout základní přehled o dalších badatelích, kteří se rozhodli studovat vliv mediálního rámce v procesu politické komunikace na místní i národní úrovni demokratické společnosti.
Czech name
Mediální framing: teoretické a metodologické vymezení v procesu politické komunikace
Czech description
Cílem tohoto článku je představit teorii mediálního framingu v politické komunikaci, nejdůležitější typologie rámců a relevantní metodologii výzkumu jejích účinků. Framing je odvozen z ústřední role médií v komunikačním procesu a je nedílnou součástí mediální prezentace politických událostí. Studium jeho vlivu na ostatní hráče komunikačního procesu (politické vůdce na všech úrovních demokratického systému a veřejnost) se proto jeví jako potřebný. Příspěvek také představuje hlavní výzvy při studiu mediálního framingu a možné rady, jak nejlépe rozvíjet výzkum v této oblasti. Výsledky jsou shrnuty z analýzy příslušných akademických studií v zahraničí. Článek může poskytnout základní přehled o dalších badatelích, kteří se rozhodli studovat vliv mediálního rámce v procesu politické komunikace na místní i národní úrovni demokratické společnosti.
Classification
Type
J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database
CEP classification
—
OECD FORD branch
50601 - Political science
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Media studies
ISSN
1847-9758
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2017
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
HR - CROATIA
Number of pages
16
Pages from-to
151-166
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
999