All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Shopping centres in Olomouc and their influence on adolescents: Continuation of the discussion on the topic of “mall junkies” in the Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73584759" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73584759 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/61989592:15310/17:73584759

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Nákupní centra v Olomouci a jejich vliv na dospívající: Pokračování v diskusi nad tématem "mall junkies" v České republice

  • Original language description

    Relativně nedávno započala vlna budování nákupních center v regionu střední a východní Evropy. Jen v České republice se za poslední dvě dekády uskutečnila výstavba několika desítek nákupních center od těch největších ve velkých českých městech až po malé nákupní parky v menších městech mikroregionální úrovně. Problematikou nákupních center se záhy začali zabývat zejména sociologové a geografové, a to mj. i ve vztahu k „mall junkies“ Byly již publikovány první vědecké studie, avšak většinově se zájem o tuto část dospívající populace soustřeďoval na nákupní centra v Praze, okrajově v Plzni, Hradci Králové a Brně. I když máme k dispozici úvodní informace, komunita „mall junkies“ se dále vyvíjí rozšířením prostoru o další nákupní centra. Když v roce 2013 bylo v Olomouci (100 tis. obyvatel) otevřeno již třetí velké nákupní centrum, záhy se zvětšil prostor pro existenci městské komunity „mall junkies“. V roce 2015 se uskutečnil její komplexní sociálně geografický výzkum. Ukázalo, že jde o poměrně početnou skupinu teenagerů, zřetelně sociálně vyprofilovanou a mající ustálené vzorce prostorového chování pohybů v nákupním centru. Autoři studie přispějí k širší diskusi kolem tohoto poněkud okrajového, avšak ne nevýznamného sociálního tématu městského maloobchodu.

  • Czech name

    Nákupní centra v Olomouci a jejich vliv na dospívající: Pokračování v diskusi nad tématem "mall junkies" v České republice

  • Czech description

    Relativně nedávno započala vlna budování nákupních center v regionu střední a východní Evropy. Jen v České republice se za poslední dvě dekády uskutečnila výstavba několika desítek nákupních center od těch největších ve velkých českých městech až po malé nákupní parky v menších městech mikroregionální úrovně. Problematikou nákupních center se záhy začali zabývat zejména sociologové a geografové, a to mj. i ve vztahu k „mall junkies“ Byly již publikovány první vědecké studie, avšak většinově se zájem o tuto část dospívající populace soustřeďoval na nákupní centra v Praze, okrajově v Plzni, Hradci Králové a Brně. I když máme k dispozici úvodní informace, komunita „mall junkies“ se dále vyvíjí rozšířením prostoru o další nákupní centra. Když v roce 2013 bylo v Olomouci (100 tis. obyvatel) otevřeno již třetí velké nákupní centrum, záhy se zvětšil prostor pro existenci městské komunity „mall junkies“. V roce 2015 se uskutečnil její komplexní sociálně geografický výzkum. Ukázalo, že jde o poměrně početnou skupinu teenagerů, zřetelně sociálně vyprofilovanou a mající ustálené vzorce prostorového chování pohybů v nákupním centru. Autoři studie přispějí k širší diskusi kolem tohoto poněkud okrajového, avšak ne nevýznamného sociálního tématu městského maloobchodu.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50704 - Environmental sciences (social aspects)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Maloobchod a špecifiká časovo-priestorového správania spotrebiteľov

  • ISBN

    978-80-223-4434-0

  • Number of pages of the result

    29

  • Pages from-to

    99-127

  • Number of pages of the book

    285

  • Publisher name

    Univerzita Komenského

  • Place of publication

    Bratislava

  • UT code for WoS chapter