Shopping centres in Olomouc and their influence on adolescents: Continuation of the discussion on the topic of “mall junkies” in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73584759" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73584759 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/61989592:15310/17:73584759
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nákupní centra v Olomouci a jejich vliv na dospívající: Pokračování v diskusi nad tématem "mall junkies" v České republice
Original language description
Relativně nedávno započala vlna budování nákupních center v regionu střední a východní Evropy. Jen v České republice se za poslední dvě dekády uskutečnila výstavba několika desítek nákupních center od těch největších ve velkých českých městech až po malé nákupní parky v menších městech mikroregionální úrovně. Problematikou nákupních center se záhy začali zabývat zejména sociologové a geografové, a to mj. i ve vztahu k „mall junkies“ Byly již publikovány první vědecké studie, avšak většinově se zájem o tuto část dospívající populace soustřeďoval na nákupní centra v Praze, okrajově v Plzni, Hradci Králové a Brně. I když máme k dispozici úvodní informace, komunita „mall junkies“ se dále vyvíjí rozšířením prostoru o další nákupní centra. Když v roce 2013 bylo v Olomouci (100 tis. obyvatel) otevřeno již třetí velké nákupní centrum, záhy se zvětšil prostor pro existenci městské komunity „mall junkies“. V roce 2015 se uskutečnil její komplexní sociálně geografický výzkum. Ukázalo, že jde o poměrně početnou skupinu teenagerů, zřetelně sociálně vyprofilovanou a mající ustálené vzorce prostorového chování pohybů v nákupním centru. Autoři studie přispějí k širší diskusi kolem tohoto poněkud okrajového, avšak ne nevýznamného sociálního tématu městského maloobchodu.
Czech name
Nákupní centra v Olomouci a jejich vliv na dospívající: Pokračování v diskusi nad tématem "mall junkies" v České republice
Czech description
Relativně nedávno započala vlna budování nákupních center v regionu střední a východní Evropy. Jen v České republice se za poslední dvě dekády uskutečnila výstavba několika desítek nákupních center od těch největších ve velkých českých městech až po malé nákupní parky v menších městech mikroregionální úrovně. Problematikou nákupních center se záhy začali zabývat zejména sociologové a geografové, a to mj. i ve vztahu k „mall junkies“ Byly již publikovány první vědecké studie, avšak většinově se zájem o tuto část dospívající populace soustřeďoval na nákupní centra v Praze, okrajově v Plzni, Hradci Králové a Brně. I když máme k dispozici úvodní informace, komunita „mall junkies“ se dále vyvíjí rozšířením prostoru o další nákupní centra. Když v roce 2013 bylo v Olomouci (100 tis. obyvatel) otevřeno již třetí velké nákupní centrum, záhy se zvětšil prostor pro existenci městské komunity „mall junkies“. V roce 2015 se uskutečnil její komplexní sociálně geografický výzkum. Ukázalo, že jde o poměrně početnou skupinu teenagerů, zřetelně sociálně vyprofilovanou a mající ustálené vzorce prostorového chování pohybů v nákupním centru. Autoři studie přispějí k širší diskusi kolem tohoto poněkud okrajového, avšak ne nevýznamného sociálního tématu městského maloobchodu.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50704 - Environmental sciences (social aspects)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Maloobchod a špecifiká časovo-priestorového správania spotrebiteľov
ISBN
978-80-223-4434-0
Number of pages of the result
29
Pages from-to
99-127
Number of pages of the book
285
Publisher name
Univerzita Komenského
Place of publication
Bratislava
UT code for WoS chapter
—