CZECH SMILE, POLISH COMMITMENT AKA IMAGE OF NEIGHBOR IN THE SCHOOLBOOKS OF LITERATURE
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F19%3A73598862" target="_blank" >RIV/61989592:15210/19:73598862 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://dokumenty.osu.cz/ff/ksl/slavica/slavica23-2-full.pdf" target="_blank" >https://dokumenty.osu.cz/ff/ksl/slavica/slavica23-2-full.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Český úsměv, polská angažovanost aneb obraz souseda v učebnicích literatury
Original language description
Se sedmi českými spisovateli se mohou v současnosti setkat polští žáci v rámci školní výuky literatury a hned dvacet jedna polských autorů skrývají učebnice české, taková je celková bilance analýzy učebnic literatury dle seznamů poskytovaných českým Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy a polským Ministerstvem národního vzdělávání.Předkládaný výzkum má popisný charakter a byl realizován jako obsahová a frekvenční analýza učebnic literární výchovy, případně dalších materiálů, které bezprostředně souvisí, pomáhají dokreslit celkový obraz a umožňují tak srovnání mezi materiály českými a polskými. Výzkum si kladl celou řadu otázek. Těmi hlavními byly: jaké představitele sousední země učebnice žákům představují a jakým způsobem? Která díla vybírají a nakolik se tento výběr liší od výběru v učebnicích jejich domoviny? Jaký je jim dáván prostor? Na kterém stupni či v jaké třídě se žáci s těmito autory setkávají? Které série učebnic zahrnují např. které autory? Výzkum se přitom nesoustředil jen na spisovatele, neméně podstatné byly otázky, které další osobnosti kultury a veřejného života sledované sousední země učebnice prezentují? Jaká související témata zde najdeme? V rámci jakých kapitol a okruhů? Všechny tyto informace dohromady pak daly zde prezentovaný obraz Česka v polských a Polska v českých učebnicích.
Czech name
Český úsměv, polská angažovanost aneb obraz souseda v učebnicích literatury
Czech description
Se sedmi českými spisovateli se mohou v současnosti setkat polští žáci v rámci školní výuky literatury a hned dvacet jedna polských autorů skrývají učebnice české, taková je celková bilance analýzy učebnic literatury dle seznamů poskytovaných českým Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy a polským Ministerstvem národního vzdělávání.Předkládaný výzkum má popisný charakter a byl realizován jako obsahová a frekvenční analýza učebnic literární výchovy, případně dalších materiálů, které bezprostředně souvisí, pomáhají dokreslit celkový obraz a umožňují tak srovnání mezi materiály českými a polskými. Výzkum si kladl celou řadu otázek. Těmi hlavními byly: jaké představitele sousední země učebnice žákům představují a jakým způsobem? Která díla vybírají a nakolik se tento výběr liší od výběru v učebnicích jejich domoviny? Jaký je jim dáván prostor? Na kterém stupni či v jaké třídě se žáci s těmito autory setkávají? Které série učebnic zahrnují např. které autory? Výzkum se přitom nesoustředil jen na spisovatele, neméně podstatné byly otázky, které další osobnosti kultury a veřejného života sledované sousední země učebnice prezentují? Jaká související témata zde najdeme? V rámci jakých kapitol a okruhů? Všechny tyto informace dohromady pak daly zde prezentovaný obraz Česka v polských a Polska v českých učebnicích.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
60206 - Specific literatures
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia Slavica
ISSN
1803-5663
e-ISSN
—
Volume of the periodical
XXIII
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
20
Pages from-to
171-190
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—