All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

SCHOOL PSYCHOLOGISTS AND SOCIAL-EMOTIONAL LEARNING

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73601093" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73601093 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333180979" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333180979</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    ŠKOLNÍ PSYCHOLOGOVÉ A SOCIÁLNĚ-EMOCIONÁLNÍ UČENÍ

  • Original language description

    Prezentovaná popisná studie přináší prvotní informace o podpoře sociálních a emočních kompetencí (SEK) ze strany školních psychologů. Výzkumné cíle byly definovány následovně: a) popsat SEK z pohledu školních psychologů; b) zjistit, do jaké míry školní psychologové podporují SEK; c) zmapovat specifické nástroje využívané školními psychology k podpoře SEK. Pro sběr dat byl zvolen online dotazník vlastní konstrukce, zapojilo se 73 školních psychologů ze ZŠ. Dle respondentů sociální kompetence zahrnují především komunikační a vztahové dovednosti; emoční kompetence především empatii a sebekontrolu. Všichni respondenti realizují aktivity k podpoře SEK, hlavně se zaměřením na vztahové dovednosti a řešení problémů. Pouze 32,88 % respondentů využívá specifický program – Druhý krok (11 respondentů), Kočičí zahrada (6 respondentů) a Emušáci (5 respondentů).

  • Czech name

    ŠKOLNÍ PSYCHOLOGOVÉ A SOCIÁLNĚ-EMOCIONÁLNÍ UČENÍ

  • Czech description

    Prezentovaná popisná studie přináší prvotní informace o podpoře sociálních a emočních kompetencí (SEK) ze strany školních psychologů. Výzkumné cíle byly definovány následovně: a) popsat SEK z pohledu školních psychologů; b) zjistit, do jaké míry školní psychologové podporují SEK; c) zmapovat specifické nástroje využívané školními psychology k podpoře SEK. Pro sběr dat byl zvolen online dotazník vlastní konstrukce, zapojilo se 73 školních psychologů ze ZŠ. Dle respondentů sociální kompetence zahrnují především komunikační a vztahové dovednosti; emoční kompetence především empatii a sebekontrolu. Všichni respondenti realizují aktivity k podpoře SEK, hlavně se zaměřením na vztahové dovednosti a řešení problémů. Pouze 32,88 % respondentů využívá specifický program – Druhý krok (11 respondentů), Kočičí zahrada (6 respondentů) a Emušáci (5 respondentů).

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    PHD EXISTENCE 2020 ČESKO-SLOVENSKÁ PSYCHOLOGICKÁ KONFERENCE (NEJEN) PRO DOKTORANDY A O DOKTORANDECH

  • ISBN

    978-80-244-5731-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    225-233

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Feb 3, 2020

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article