All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

History of the adnominal genitive in Czech

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73604920" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73604920 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333184806" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333184806</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vývoj genitivu adnominálního v češtině

  • Original language description

    Zatímco ve staré a střední češtině byla přítomna silná tendence k vyjadřování atributivnosti pomocí kongruence, v publicistice 19. století je již výrazná tendence preferovat nejrůznější sémantické typy genitivu adnominálního (genitiv přináležitosti, definující nebo partitivní), na druhou stranu byly některé jiné sémantické typy genitivu periferní (genitiv stupňovací, produktu nebo dedikační). Zejména v publicistice mezi lety 1848 a 1915 pak autor pozoruje nárůst různých aktantových podtypů genitivu adnominálního. Tento fakt dává do souvislosti s formalizací větné struktury v češtině, resp. s funkčním vyhraňováním pádu.

  • Czech name

    Vývoj genitivu adnominálního v češtině

  • Czech description

    Zatímco ve staré a střední češtině byla přítomna silná tendence k vyjadřování atributivnosti pomocí kongruence, v publicistice 19. století je již výrazná tendence preferovat nejrůznější sémantické typy genitivu adnominálního (genitiv přináležitosti, definující nebo partitivní), na druhou stranu byly některé jiné sémantické typy genitivu periferní (genitiv stupňovací, produktu nebo dedikační). Zejména v publicistice mezi lety 1848 a 1915 pak autor pozoruje nárůst různých aktantových podtypů genitivu adnominálního. Tento fakt dává do souvislosti s formalizací větné struktury v češtině, resp. s funkčním vyhraňováním pádu.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60202 - Specific languages

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Genitiv adnominální v češtině: vývoj a současný stav

  • ISBN

    978-80-88278-50-4

  • Number of pages of the result

    17

  • Pages from-to

    19-35

  • Number of pages of the book

    117

  • Publisher name

    Vydavatelství Filozofické fakulty Univerzity Palackého

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS chapter