All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Reception of Richard Wagner’s Operas Tannhäuser and The Mastersingers of Nuremberg in the Czech Lands

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F21%3A73611513" target="_blank" >RIV/61989592:15210/21:73611513 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://musicologica.upol.cz/pdfs/mus/2021/02/05.pdf" target="_blank" >https://musicologica.upol.cz/pdfs/mus/2021/02/05.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/mo.2021.020" target="_blank" >10.5507/mo.2021.020</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Reflexe oper Tannhäuser a Mistři pěvci norimberští Richarda Wagnera v devadesátých letech 19. století v českém dobovém tisku

  • Original language description

    Článek ve své první části seznamuje čtenáře s politicko-společenskou situací v českých zemích. Zatímco Morava se dokázala s česko-německou problematikou vypořádat v roce 1905 Moravským paktem, v Čechách do první světové války k žádné dohodě nedošlo a spory mezi Čechy a Němci eskalovaly. Hudba Richarda Wagnera začala do českých zemí pronikat v polovině 19. století. První stopa se objevila už v roce 1843, kdy František Škroup získal partituru k Wagnerově opeře Bludný Holanďan. Od roku 1853 docházelo k pravidelnému provádění Wagnerovy hudby v Čechách. Premiéry samotných oper probíhaly v Praze ve dvou vlnách. První probíhala v padesátých letech devatenáctého století a druhá, zásluhou ředitele Stavovského divadla Angela Neumanna, v osmdesátých letech devatenáctého století. Opery se těšily velkému zájmu, a i přes to, že se hrály německy v německém divadle, navštěvovalo je velké množství českých obyvatel Prahy. Na základě bádání v časopisech Dalibor a Národní listy bylo zjištěno, že premiéra Tannhäusera a Mistrů pěvců norimberských v Národním divadle byla úspěšná, provedení ze strany techniky i umělců bylo zdařilé a pečlivé. Obě periodika se shodla na tom, že hlavní roli v úspěchu oper sehrál dirigent obou představení Adolf Čech a režisér František Hynek.

  • Czech name

    Reflexe oper Tannhäuser a Mistři pěvci norimberští Richarda Wagnera v devadesátých letech 19. století v českém dobovém tisku

  • Czech description

    Článek ve své první části seznamuje čtenáře s politicko-společenskou situací v českých zemích. Zatímco Morava se dokázala s česko-německou problematikou vypořádat v roce 1905 Moravským paktem, v Čechách do první světové války k žádné dohodě nedošlo a spory mezi Čechy a Němci eskalovaly. Hudba Richarda Wagnera začala do českých zemí pronikat v polovině 19. století. První stopa se objevila už v roce 1843, kdy František Škroup získal partituru k Wagnerově opeře Bludný Holanďan. Od roku 1853 docházelo k pravidelnému provádění Wagnerovy hudby v Čechách. Premiéry samotných oper probíhaly v Praze ve dvou vlnách. První probíhala v padesátých letech devatenáctého století a druhá, zásluhou ředitele Stavovského divadla Angela Neumanna, v osmdesátých letech devatenáctého století. Opery se těšily velkému zájmu, a i přes to, že se hrály německy v německém divadle, navštěvovalo je velké množství českých obyvatel Prahy. Na základě bádání v časopisech Dalibor a Národní listy bylo zjištěno, že premiéra Tannhäusera a Mistrů pěvců norimberských v Národním divadle byla úspěšná, provedení ze strany techniky i umělců bylo zdařilé a pečlivé. Obě periodika se shodla na tom, že hlavní roli v úspěchu oper sehrál dirigent obou představení Adolf Čech a režisér František Hynek.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Musicologica Olomucensia

  • ISSN

    2787-9186

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    33

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    342-349

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database