All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Speaking – an Underestimated Communication Skill

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73615748" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73615748 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Mluvení - podceňovaná komunikační dovednost

  • Original language description

    Příspěvek navazuje na dřívější odborné práce o využívání a rozvoji řečových dovedností ve výuce českého jazyka, které konstatují, že produktivnímu mluvení je věnována nejmenší pozornost. Příspěvek identifikuje jako příčinu tohoto jevu nedostatečné povědomí o komunikační kompetenci rodilého mluvčího a její přeceňování. Ukazuje, že očekávané výstupy učení související s mluveným projevem, jak jsou definovány v kurikulárních dokumentech, jsou příliš ambiciózní a že v současných podmínkách není jejich naplnění reálné. Na vybraných učebnicích demonstruje, že ani v nich není dovednost mluvení dostatečně akcentována a že je upřednostňována práce s psaným textem. Konečně příspěvek prostřednictvím didaktik cizích jazyků ukazuje, že mluvení může a má být integrální součástí výuky.

  • Czech name

    Mluvení - podceňovaná komunikační dovednost

  • Czech description

    Příspěvek navazuje na dřívější odborné práce o využívání a rozvoji řečových dovedností ve výuce českého jazyka, které konstatují, že produktivnímu mluvení je věnována nejmenší pozornost. Příspěvek identifikuje jako příčinu tohoto jevu nedostatečné povědomí o komunikační kompetenci rodilého mluvčího a její přeceňování. Ukazuje, že očekávané výstupy učení související s mluveným projevem, jak jsou definovány v kurikulárních dokumentech, jsou příliš ambiciózní a že v současných podmínkách není jejich naplnění reálné. Na vybraných učebnicích demonstruje, že ani v nich není dovednost mluvení dostatečně akcentována a že je upřednostňována práce s psaným textem. Konečně příspěvek prostřednictvím didaktik cizích jazyků ukazuje, že mluvení může a má být integrální součástí výuky.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60202 - Specific languages

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

    2571-0400

  • Volume of the periodical

    14

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    19

  • Pages from-to

    29-47

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database