Jitka Škápíková's documentaries through the lens of narratology
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73616062" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73616062 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333195949" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333195949</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Autorské dokumenty Jitky Škápíkové optikou naratologie
Original language description
V osobě Jitky Škápíkové se setkávají důležité zdroje novodobé české rozhlasové dokumentární tvorby. Jedna z prvních absolventek nově založeného brněnského Ateliéru televizní a rozhlasové dramaturgie a scenáristiky na Janáčkově akademii múzických umění dostala vynikající vklad od osobností přicházejících v devadesátých letech 20. století z normalizačního pološera zpět do aktivního uměleckého života (např. Antonín Přidal, Pavel Švanda, Jana Paterová). V tomto textu se budu zabývat výhradně dokumentární tvorbou Jitky Škápíkové. Můj cíl představuje analýza autorských dokumentů na příkladu jejích dvou děl, Na vartě po oběšeném a Nataša, Soňa, Olga, Helena. Vycházím z teorií vyprávění fikčního i nonfikčního filmu, přičemž mými zdroji jsou texty Carla Plantingy, Billa Nichollse a Davida Bordwella. Zabývám se otázkou, které narativní mody převládají ve vybraných audiodokumentech Škápíkové a co to vypovídá o jejich performativní povaze.
Czech name
Autorské dokumenty Jitky Škápíkové optikou naratologie
Czech description
V osobě Jitky Škápíkové se setkávají důležité zdroje novodobé české rozhlasové dokumentární tvorby. Jedna z prvních absolventek nově založeného brněnského Ateliéru televizní a rozhlasové dramaturgie a scenáristiky na Janáčkově akademii múzických umění dostala vynikající vklad od osobností přicházejících v devadesátých letech 20. století z normalizačního pološera zpět do aktivního uměleckého života (např. Antonín Přidal, Pavel Švanda, Jana Paterová). V tomto textu se budu zabývat výhradně dokumentární tvorbou Jitky Škápíkové. Můj cíl představuje analýza autorských dokumentů na příkladu jejích dvou děl, Na vartě po oběšeném a Nataša, Soňa, Olga, Helena. Vycházím z teorií vyprávění fikčního i nonfikčního filmu, přičemž mými zdroji jsou texty Carla Plantingy, Billa Nichollse a Davida Bordwella. Zabývám se otázkou, které narativní mody převládají ve vybraných audiodokumentech Škápíkové a co to vypovídá o jejich performativní povaze.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
60405 - Studies on Film, Radio and Television
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Autorský rozhlasový dokument
ISBN
978-80-7331-525-2
Number of pages of the result
14
Pages from-to
215-228
Number of pages of the book
472
Publisher name
Akademie múzických umění
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—