All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Performative authorship in Brit Jensen's audio documents

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73616063" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73616063 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333195950" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333195950</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Performativní autorství v audiodokumentech Brit Jensen

  • Original language description

    Tato kapitola se se věnuje dokumentární tvorbě Brit Jensen. Klíčová otázka tohoto textu zní, nakolik a jak pracují Jenseniny rozhlasové dokumenty s autorskou performancí. Dále mne zajímá, co je na jejích dokumentech odlišného, jaká jsou specifika její tvorby a jakou podobu má její &quot;autorský podpis&quot;. Téma autorství má tedy v analýze důležitou pozici. To mě vede k využití auteurské teorie převzaté z filmových studií, aplikované od 50. let 20. století především na fikční film. Vycházím zde z textů Andrew Sarisse a Petera Wollena. Auteurská teorie se většinou zabývá fikční kinematografií, já budu hledat průniky její aplikace také v dokumentární tvorbě, zvláště v kontextu performativních dokumentů jež se vyznačují silnou reflexí autora. V kombinaci s metodou autoetnografie a teorií rozhlasového dokumentu dospěji ke komplexnímu pohledu na tvorbu autorky.

  • Czech name

    Performativní autorství v audiodokumentech Brit Jensen

  • Czech description

    Tato kapitola se se věnuje dokumentární tvorbě Brit Jensen. Klíčová otázka tohoto textu zní, nakolik a jak pracují Jenseniny rozhlasové dokumenty s autorskou performancí. Dále mne zajímá, co je na jejích dokumentech odlišného, jaká jsou specifika její tvorby a jakou podobu má její &quot;autorský podpis&quot;. Téma autorství má tedy v analýze důležitou pozici. To mě vede k využití auteurské teorie převzaté z filmových studií, aplikované od 50. let 20. století především na fikční film. Vycházím zde z textů Andrew Sarisse a Petera Wollena. Auteurská teorie se většinou zabývá fikční kinematografií, já budu hledat průniky její aplikace také v dokumentární tvorbě, zvláště v kontextu performativních dokumentů jež se vyznačují silnou reflexí autora. V kombinaci s metodou autoetnografie a teorií rozhlasového dokumentu dospěji ke komplexnímu pohledu na tvorbu autorky.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Autorský rozhlasový dokument

  • ISBN

    978-80-7331-525-2

  • Number of pages of the result

    18

  • Pages from-to

    312-329

  • Number of pages of the book

    472

  • Publisher name

    Akademie múzických umění

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter