All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Fitness Content on Social Media and Its Risky Aspects

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F24%3A73627868" target="_blank" >RIV/61989592:15210/24:73627868 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.aplp.cz/archiv/2024-2/aplp-3-4-2024/" target="_blank" >https://www.aplp.cz/archiv/2024-2/aplp-3-4-2024/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.35198/APLP/2024-003-4-0002" target="_blank" >10.35198/APLP/2024-003-4-0002</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Fitness obsah na sociálních sítích a jeho rizikovost

  • Original language description

    Východiska: Sociální sítě jsou používány více než polovinou světové populace. Vyskytuje se na nich i obsah, který se zaměřuje na přibližování se ideálům krásy, který lze označit zastřešujícím pojmem fitness obsah. V rámci této studie se věnujeme jeho online konzumaci, a to ve čtyřech vymezených oblastech, které se tematicky týkají cvičení, zvětšování svalů, jídelníčků a hubnutí.Cíle: Hlavním cílem studie bylo prozkoumat zkušenosti české adolescentní a mladé dospělé populace s online fitness obsahem, konkrétně identifikovat míru jejich vystavení tomuto obsahu a zjistit, jaké druhy obsahu jsou nejsledovanější a jakým způsobem s ním uživatelé interagují.Metody: Výzkum má kvantitativní design, sběr dat proběhl prostřednictvím dotazníkového šetření realizovaného mezi říjnem 2023 a lednem 2024, přičemž data byla sbírána z různých vzdělávacích institucí a v online prostředí přes sociální sítě.Soubor: Výzkumu se zúčastnilo 1205 respondentů, z toho 670 žen a 504 mužů. Do skupiny 11–15 let spadalo 663 respondentů, do skupiny 16–19 let 331 respondentů a do skupiny 20–35 let 211 respondentů.Výsledky: Výsledky ukázaly, že respondenti mají zkušenosti se všemi typy online fitness obsahu. S obsahem o cvičení mělo zkušenost 77,2 % respondentů, s obsahem o zvětšování svalů 56,7 %, s obsahem o jídelníčcích 45,8 % a s obsahem o hubnutí 42,1 % respondentů. Všechny druhy obsahu byly více sledovány ženami, s výjimkou obsahu o zvětšování svalů, který více sledovali muži.Závěry: Velká část českých dospívajících a mladých dospělých sleduje fitness obsah. Jeho sledování může mít vliv na myšlenky, pocity a případně i chování uživatelů. Zkušenosti s fitness obsahem je vhodné zkoumat a brát je v potaz při prevenci a léčbě poruch příjmu potravy.

  • Czech name

    Fitness obsah na sociálních sítích a jeho rizikovost

  • Czech description

    Východiska: Sociální sítě jsou používány více než polovinou světové populace. Vyskytuje se na nich i obsah, který se zaměřuje na přibližování se ideálům krásy, který lze označit zastřešujícím pojmem fitness obsah. V rámci této studie se věnujeme jeho online konzumaci, a to ve čtyřech vymezených oblastech, které se tematicky týkají cvičení, zvětšování svalů, jídelníčků a hubnutí.Cíle: Hlavním cílem studie bylo prozkoumat zkušenosti české adolescentní a mladé dospělé populace s online fitness obsahem, konkrétně identifikovat míru jejich vystavení tomuto obsahu a zjistit, jaké druhy obsahu jsou nejsledovanější a jakým způsobem s ním uživatelé interagují.Metody: Výzkum má kvantitativní design, sběr dat proběhl prostřednictvím dotazníkového šetření realizovaného mezi říjnem 2023 a lednem 2024, přičemž data byla sbírána z různých vzdělávacích institucí a v online prostředí přes sociální sítě.Soubor: Výzkumu se zúčastnilo 1205 respondentů, z toho 670 žen a 504 mužů. Do skupiny 11–15 let spadalo 663 respondentů, do skupiny 16–19 let 331 respondentů a do skupiny 20–35 let 211 respondentů.Výsledky: Výsledky ukázaly, že respondenti mají zkušenosti se všemi typy online fitness obsahu. S obsahem o cvičení mělo zkušenost 77,2 % respondentů, s obsahem o zvětšování svalů 56,7 %, s obsahem o jídelníčcích 45,8 % a s obsahem o hubnutí 42,1 % respondentů. Všechny druhy obsahu byly více sledovány ženami, s výjimkou obsahu o zvětšování svalů, který více sledovali muži.Závěry: Velká část českých dospívajících a mladých dospělých sleduje fitness obsah. Jeho sledování může mít vliv na myšlenky, pocity a případně i chování uživatelů. Zkušenosti s fitness obsahem je vhodné zkoumat a brát je v potaz při prevenci a léčbě poruch příjmu potravy.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Adiktologie v preventivní a léčebné praxi

  • ISSN

    2570-8120

  • e-ISSN

    2570-8120

  • Volume of the periodical

    7

  • Issue of the periodical within the volume

    3-4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    148-161

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database