Assumptions,expectations, skills and motivation and employability of university students with special educational needs
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F16%3A33160937" target="_blank" >RIV/61989592:15260/16:33160937 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Předpoklady, očekávání, kompetence a motivace profesního uplatnění vysokoškolských studentů se specifickými vzdělávacími potřebami
Original language description
Stať se zabývá zásadními faktory ovlivňujícími studijní a profesní úspěšnost studentů se specifickými vzdělávacími potřebami, resp. s tělesným (nejen) postižením. Všímá si souvztažnosti mezi studijními podmínkami a studentovým postižením v kontextu jeho přání, očekávání, motivace, kompetencí a uvědomění si smyslu svého usilování. Poukazuje na souvislost mezi studiem, pracovním uplatněním a solidní kvalitou života. Zabývá se také možnostmi a hranicemi v poradenské podpoře a studijní facilitaci studentů s postižením. Vychází především ze situační analýzy a zpracování poznatků z dvacetiletého empirického výzkumu, jenž shrnuje a interpretuje v kontextu s aktuálním stavem v českém univerzitním prostředí.
Czech name
Předpoklady, očekávání, kompetence a motivace profesního uplatnění vysokoškolských studentů se specifickými vzdělávacími potřebami
Czech description
Stať se zabývá zásadními faktory ovlivňujícími studijní a profesní úspěšnost studentů se specifickými vzdělávacími potřebami, resp. s tělesným (nejen) postižením. Všímá si souvztažnosti mezi studijními podmínkami a studentovým postižením v kontextu jeho přání, očekávání, motivace, kompetencí a uvědomění si smyslu svého usilování. Poukazuje na souvislost mezi studiem, pracovním uplatněním a solidní kvalitou života. Zabývá se také možnostmi a hranicemi v poradenské podpoře a studijní facilitaci studentů s postižením. Vychází především ze situační analýzy a zpracování poznatků z dvacetiletého empirického výzkumu, jenž shrnuje a interpretuje v kontextu s aktuálním stavem v českém univerzitním prostředí.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Aula
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Volume of the periodical
23
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
18
Pages from-to
67-84
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—