What is changing in the communication of popes with the advent of social media?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F23%3A73622145" target="_blank" >RIV/61989592:15260/23:73622145 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333202032" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333202032</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Co se mění v komunikaci papežů s nástupem sociálních médií?
Original language description
Komunikační prostor a technologie se za posledních dvacet let hluboce proměnil.Změny zasáhly nejen do nových technologických možností, ale i do způsobu komunikace,který nové technologie bezpodmínečně provází. Světoví lídři včetně těch křesťanskýchrozšířili svou komunikaci do digitálního prostoru. V katolickém světě mluvíme o digitálním papežství a pozorujeme nárůst komunity sledující papeže na sociálních sítích. Našestudie se zabývá tím, jak se proměňuje v souvislosti s těmito změnami jazyk svatého stolcev textech, které se týkají médií a které vycházejí každoročně k Světovému dni sdělovacíchprostředků. Výzkumný korpus se skládá z poselství posledních tří papežů od roku 1995, kdyvznikla doména vatican.va, až do roku 2022. Pomocí textové analýzy jsme dokázali, že kroměběžné změny terminologie, která většinou provází nástup nových technologií, se proměňujei přístup papežů co by církevních autorit ke komunitě a proměňuje se i komunita, které jsoutexty poselství určeny.
Czech name
Co se mění v komunikaci papežů s nástupem sociálních médií?
Czech description
Komunikační prostor a technologie se za posledních dvacet let hluboce proměnil.Změny zasáhly nejen do nových technologických možností, ale i do způsobu komunikace,který nové technologie bezpodmínečně provází. Světoví lídři včetně těch křesťanskýchrozšířili svou komunikaci do digitálního prostoru. V katolickém světě mluvíme o digitálním papežství a pozorujeme nárůst komunity sledující papeže na sociálních sítích. Našestudie se zabývá tím, jak se proměňuje v souvislosti s těmito změnami jazyk svatého stolcev textech, které se týkají médií a které vycházejí každoročně k Světovému dni sdělovacíchprostředků. Výzkumný korpus se skládá z poselství posledních tří papežů od roku 1995, kdyvznikla doména vatican.va, až do roku 2022. Pomocí textové analýzy jsme dokázali, že kroměběžné změny terminologie, která většinou provází nástup nových technologií, se proměňujei přístup papežů co by církevních autorit ke komunitě a proměňuje se i komunita, které jsoutexty poselství určeny.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50802 - Media and socio-cultural communication
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Prominent – celebrita – outsider Premeny mediálneho obrazu známych ľudí vo verejnom priestore
ISBN
978-80-561-1085-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
20
Pages from-to
38-58
Publisher name
VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku
Place of publication
Ružomberok
Event location
Slovensko, Ružomberok
Event date
Nov 9, 2023
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—