All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Retail Trade in the Czech Republic after 1989

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F05%3A00003100" target="_blank" >RIV/61989592:15310/05:00003100 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Maloobchod v ČR po roce 1989

  • Original language description

    Pochopit procesy odehrávající se na území České republiky v oblasti maloobchodu a maloobchodní sítě po roce 1989, znamená poznat širší souvislosti tohoto vývoje. Z hlediska vývoje maloobchodu před rokem 1989 a po tomto roce lze účelově vymezit tři periody: období mezi světovými válkami (1), období centrálně plánované ekonomiky (2) a období ekonomické transformace po roce 1989 (3). Vývoj v odvětví maloobchodu po roce 1989 lze rozdělit do dvou základních etap: atomizace maloobchodní sítě - období 1. poloviny 90. let 20. století vyznačující se dynamickými přírůstky prodejních kapacit (1) a 2. internacionalizace a globalizace maloobchodní sítě - období 2. poloviny 90. let 20. století vyznačující se vysokou angažovaností zahraničních obchodních řetězců na českém trhu, které postupně převzaly kontrolu nad vývojem odvětví (2).V průběhu transformačního období se vyvinuly dvě typické podnikatelské skupiny v rámci odvětví, a to tuzemský nezávislý obchod a skupina zahraničních obchodních řetězců.

  • Czech name

    Maloobchod v ČR po roce 1989

  • Czech description

    Pochopit procesy odehrávající se na území České republiky v oblasti maloobchodu a maloobchodní sítě po roce 1989, znamená poznat širší souvislosti tohoto vývoje. Z hlediska vývoje maloobchodu před rokem 1989 a po tomto roce lze účelově vymezit tři periody: období mezi světovými válkami (1), období centrálně plánované ekonomiky (2) a období ekonomické transformace po roce 1989 (3). Vývoj v odvětví maloobchodu po roce 1989 lze rozdělit do dvou základních etap: atomizace maloobchodní sítě - období 1. poloviny 90. let 20. století vyznačující se dynamickými přírůstky prodejních kapacit (1) a 2. internacionalizace a globalizace maloobchodní sítě - období 2. poloviny 90. let 20. století vyznačující se vysokou angažovaností zahraničních obchodních řetězců na českém trhu, které postupně převzaly kontrolu nad vývojem odvětví (2).V průběhu transformačního období se vyvinuly dvě typické podnikatelské skupiny v rámci odvětví, a to tuzemský nezávislý obchod a skupina zahraničních obchodních řetězců.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AP - Municipal, regional and transportation planning

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F04%2F0535" target="_blank" >GA402/04/0535: Transtormation of the Service Sector in the Czech Republic</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    80-244-1274-8

  • Number of pages

    126

  • Publisher name

    Univerzita Palackého

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS book