Retail Trade in the Czech Republic after 1989
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F05%3A00003100" target="_blank" >RIV/61989592:15310/05:00003100 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Maloobchod v ČR po roce 1989
Original language description
Pochopit procesy odehrávající se na území České republiky v oblasti maloobchodu a maloobchodní sítě po roce 1989, znamená poznat širší souvislosti tohoto vývoje. Z hlediska vývoje maloobchodu před rokem 1989 a po tomto roce lze účelově vymezit tři periody: období mezi světovými válkami (1), období centrálně plánované ekonomiky (2) a období ekonomické transformace po roce 1989 (3). Vývoj v odvětví maloobchodu po roce 1989 lze rozdělit do dvou základních etap: atomizace maloobchodní sítě - období 1. poloviny 90. let 20. století vyznačující se dynamickými přírůstky prodejních kapacit (1) a 2. internacionalizace a globalizace maloobchodní sítě - období 2. poloviny 90. let 20. století vyznačující se vysokou angažovaností zahraničních obchodních řetězců na českém trhu, které postupně převzaly kontrolu nad vývojem odvětví (2).V průběhu transformačního období se vyvinuly dvě typické podnikatelské skupiny v rámci odvětví, a to tuzemský nezávislý obchod a skupina zahraničních obchodních řetězců.
Czech name
Maloobchod v ČR po roce 1989
Czech description
Pochopit procesy odehrávající se na území České republiky v oblasti maloobchodu a maloobchodní sítě po roce 1989, znamená poznat širší souvislosti tohoto vývoje. Z hlediska vývoje maloobchodu před rokem 1989 a po tomto roce lze účelově vymezit tři periody: období mezi světovými válkami (1), období centrálně plánované ekonomiky (2) a období ekonomické transformace po roce 1989 (3). Vývoj v odvětví maloobchodu po roce 1989 lze rozdělit do dvou základních etap: atomizace maloobchodní sítě - období 1. poloviny 90. let 20. století vyznačující se dynamickými přírůstky prodejních kapacit (1) a 2. internacionalizace a globalizace maloobchodní sítě - období 2. poloviny 90. let 20. století vyznačující se vysokou angažovaností zahraničních obchodních řetězců na českém trhu, které postupně převzaly kontrolu nad vývojem odvětví (2).V průběhu transformačního období se vyvinuly dvě typické podnikatelské skupiny v rámci odvětví, a to tuzemský nezávislý obchod a skupina zahraničních obchodních řetězců.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AP - Municipal, regional and transportation planning
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F04%2F0535" target="_blank" >GA402/04/0535: Transtormation of the Service Sector in the Czech Republic</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
80-244-1274-8
Number of pages
126
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS book
—