Problems and their place in secondary school mathematics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F07%3A00004823" target="_blank" >RIV/61989592:15310/07:00004823 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Problems and their place in secondary school mathematics
Original language description
To determine the knowledge level of construction problems, three construction problems were submitted to students of the grammar school and to university students of teaching mathematics. The aim of this pre-research was to determine the level of students' abilities of solving construction problems and point to possible mistakes.
Czech name
Konstrukční úlohy a jejich místo v matematice na ZŠ
Czech description
K získání poznatků o úrovni znalostí učiva o konstrukčních úlohách byly zadány tři konstrukční úlohy studentům gymnázia a studentům přírodovědecké fakulty. Cílem provedeného výzkumu bylo zjistit dovednosti studentů při řešení konstrukčních úloh a poukázat na případné nedostatky.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
BA - General mathematics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/2E06029" target="_blank" >2E06029: The research of new creativity competition methods for young people aimed on motivation for research activity in hard sciences, especially mathematics, physics, and chemistry</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Matematyka. Prace naukowe
ISSN
1896-0286
e-ISSN
—
Volume of the periodical
12
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
PL - POLAND
Number of pages
3
Pages from-to
395-397
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—