Mapping of the outflow and influx of actors in creative industries
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F19%3A73598476" target="_blank" >RIV/61989592:15310/19:73598476 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mapování odlivu a přílivu aktérů kreativních odvětví
Original language description
Příspěvek diskutuje problematiku odlivu (tzv. brain-drain) a přílivu (tzv. brain-gain) aktérů zapojených do kreativních odvětví (dříve kulturní a kreativní průmysly), respektive možnosti prostorového vyhodnocení a zmapování tohoto fenoménu na příkladě Olomoucké aglomerace. Navazuje na původní část "Mapování kreativních odvětví v Olomouci". Na základě identifikace a sběru prostorových dat bylo identifikováno přes 1200 aktivních subjektů. Stěžejním cílem projektu “Výzkum motivací aktérů kreativních průmyslů v olomoucké aglomeraci a návrh strategie pro posílení segmentu” jsou kvalitativní a především prostorové analýzy zmíněného fenoménu pro identifikaci důvodů brain drainu, odchodu talentů a lidského kapitálu a následné návhry opatření pro posílení pozice kreativních odvětví v rámci olomoucké aglomerace. Soubor navrhovaných opatření, vycházejících primárně z geograficko-informatických datových a mapových analýz, přitom nabídne municipalitám a partnerským subjektům praktické a aplikovatelné nástroje nejen pro redukci nežádoucích efektů, ale měl by umožnit i systémová opatření pro recruitment a zkvalitnění podmínek pro development a získávání lidského kapitálu ať už z ČR či ze zahraničí. Předkládaný příspěvek tak popisuje metody, postupy, prostorové analýzy a mapové vyjadřovací prostředky využité v rámci zmíněného tématu.
Czech name
Mapování odlivu a přílivu aktérů kreativních odvětví
Czech description
Příspěvek diskutuje problematiku odlivu (tzv. brain-drain) a přílivu (tzv. brain-gain) aktérů zapojených do kreativních odvětví (dříve kulturní a kreativní průmysly), respektive možnosti prostorového vyhodnocení a zmapování tohoto fenoménu na příkladě Olomoucké aglomerace. Navazuje na původní část "Mapování kreativních odvětví v Olomouci". Na základě identifikace a sběru prostorových dat bylo identifikováno přes 1200 aktivních subjektů. Stěžejním cílem projektu “Výzkum motivací aktérů kreativních průmyslů v olomoucké aglomeraci a návrh strategie pro posílení segmentu” jsou kvalitativní a především prostorové analýzy zmíněného fenoménu pro identifikaci důvodů brain drainu, odchodu talentů a lidského kapitálu a následné návhry opatření pro posílení pozice kreativních odvětví v rámci olomoucké aglomerace. Soubor navrhovaných opatření, vycházejících primárně z geograficko-informatických datových a mapových analýz, přitom nabídne municipalitám a partnerským subjektům praktické a aplikovatelné nástroje nejen pro redukci nežádoucích efektů, ale měl by umožnit i systémová opatření pro recruitment a zkvalitnění podmínek pro development a získávání lidského kapitálu ať už z ČR či ze zahraničí. Předkládaný příspěvek tak popisuje metody, postupy, prostorové analýzy a mapové vyjadřovací prostředky využité v rámci zmíněného tématu.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL02000403" target="_blank" >TL02000403: A research of the motivations of the creative industries stakeholders in Olomouc region and strategy proposal for development of the area</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů