All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Comparison of Czech and Swedish curricula with a focus on geometry education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F24%3A73628002" target="_blank" >RIV/61989592:15310/24:73628002 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://csgg2024.zcu.cz/komplet.pdf" target="_blank" >https://csgg2024.zcu.cz/komplet.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Porovnání českého a švédského vzdělávacího programu se zaměřením na výuku geometrie

  • Original language description

    Cílem tohoto příspěvku je poukázat na rozdíly ve výuce geometrie ve Švédsku a v České republice. Naše země má se Švédskem mnoho společného, ale zároveň mezi nimi můžeme najít některé rozdíly, a to nejen kulturní, ale i rozdíly ve výuce matematiky. Na úvod budou porovnány učební plány pro základní a střední školy v obou zemích se zaměřením na výuku geometrie. Učební osnovy pro základní školy ve Švédsku byly revidovány v roce 2022 a v České republice se právě dokončuje jejich nová verze, takže můžeme porovnat aktuální trendy v obou zemích. Co se týče středoškolského kurikula, bude porovnáno české RVP pro gymnázia s programem Natural Science, který je jedním z nejčastěji volených středoškolských kurikul ve Švédsku. Druhým cílem práce je pak představit některé zajímavé úlohy ze středoškolské geometrie, které se objevují ve švédských maturitních testech.

  • Czech name

    Porovnání českého a švédského vzdělávacího programu se zaměřením na výuku geometrie

  • Czech description

    Cílem tohoto příspěvku je poukázat na rozdíly ve výuce geometrie ve Švédsku a v České republice. Naše země má se Švédskem mnoho společného, ale zároveň mezi nimi můžeme najít některé rozdíly, a to nejen kulturní, ale i rozdíly ve výuce matematiky. Na úvod budou porovnány učební plány pro základní a střední školy v obou zemích se zaměřením na výuku geometrie. Učební osnovy pro základní školy ve Švédsku byly revidovány v roce 2022 a v České republice se právě dokončuje jejich nová verze, takže můžeme porovnat aktuální trendy v obou zemích. Co se týče středoškolského kurikula, bude porovnáno české RVP pro gymnázia s programem Natural Science, který je jedním z nejčastěji volených středoškolských kurikul ve Švédsku. Druhým cílem práce je pak představit některé zajímavé úlohy ze středoškolské geometrie, které se objevují ve švédských maturitních testech.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings of the 10TH CZECH-SLOVAK CONFERENCE ON GEOMETRY AND GRAPHICS 2024

  • ISBN

    978-80-11-05926-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    41-46

  • Publisher name

    Michal Bizzarri, Miroslav Lávička, 2024

  • Place of publication

    Plzeň

  • Event location

    Plzeň

  • Event date

    Sep 9, 2024

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article